ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به استان خوزستان، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه را افتتاح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، صبح امروز با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش، عملیات اجرایی احداث خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه از هشتم شهریور امسال توسط معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان آغاز، و در زمان کمتر از 2 ماه از شروع عملیات اجرایی، با احداث دو ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 180و 288 متر مکعب در ساعت و اجرای 30 کیلومتر خط انتقال آب شرب و همچنین احداث 500 متر مکعب مخزن ذخیره آب، صبح امروز با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

خطوط انتقال آب از ایستگاه پمپاژ ام الدبس تا تصفیه خانه سوسنگرد به طول 26 کیلومتر، سوسنگرد به بستان به طول 33 کیلومتر و بستان به پایانه مرزی چذابه به طول 27 کیلومتر اجزای اصلی و تکمیلی این پروژه را تشکیل می دهند.

لوله گذاری و عبور از محدوده شهر بستان به طول 2150 متر، عبور خطوط انتقال از پل فلزی شهر بستان به طول 80 متر با لوله فلزی، احداث خطوط انتقال آب فلزی به طول 430 متر در 11 نقطه از مسیر عملیات اجرایی، ساخت و نصب تعداد 106 عدد زانوی GRP در اقطار مختلف، نصب تعداد 27 عدد شیر هوا به روی خط انتقال، احداث جاده دسترسی در محدوده های مختلف پروژه و احداث ایستگاه پمپاژ توزیع و انتقال محدوده پایانه مرزی چذابه از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه به شمار می آید.

بازدید از موکب‌های حسینی و وضعیت روشنایی پایانه مرزی چذابه، جلسه با استاندار خوزستان و مجمع نمایندگان استان و ملاقات با حضرت آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه‌های امروز وزیر نیروست.


گفتنی است، وزیر نیرو امشب در پایان این سفر، با حضور در صدا و سیما، گزارش اقدامات انجام شده را برای مردم تشریح خواهد کرد.

402

کد خبر: 866562

وب گردی

وب گردی