پاک‌سازی مسیر نجف به کربلا توسط ۲۵۰۰ نفر نیروی مردمی

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نزدیک به ۲۵۰۰ نیروی مردمی زباله‌های مسیر نجف به کربلا را جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مجتبی عبدالهی با اشاره به عدم بازگشایی مرز خسروی اظهار داشت: پیش‌بینی‌شده بود شهرداری منطقه ۱۴ تهران در مرز خسروی خدمات لازم را به زائران ارائه دهد و هم‌اکنون بخش قابل‌توجهی از عزیزانی که در مرز خسروی مستقر بودند، به مرز مهران اعزام‌شده‌اند و از منطقه ۱۴ شهرداری تهران کمک‌حال منطقه ۵ در مهران هستند.

وی افزود: در کمیته خدمات شهری ستاد اربعین کلان‌شهرهای دیگر نیز حضور دارند و همکاران با تقسیم‌کار، این خدمات را به زوار ارائه می‌دهند و با توجه به فعالیت شهرداری تهران در چهارمین سال پیاپی در اربعین حسینی و کسب تجربیات گذشته، امکانات موردنیاز اعم از ماشین‌آلات سبک و سنگین و نیروی انسانی موردنیاز در مرزها مستقر هستند.

عبدالهی گفت: مردم همکاری لازم را با ما داشته‌اند و حتی این همکاری را در بحث فرهنگ‌سازی نظافت در عراق از سوی مردم شاهد بودیم. در این زمینه داوطلب‌های مردمی نیز حضور دارند و نزدیک به ۲۵۰۰ نیروی مردمی زباله‌های مسیر نجف به کربلا را با دست و نایلون را جمع‌آوری می‌کنند؛ چراکه در این مسیر به دلیل راهپیمایی مردم، امکان عبور و مرور ماشین‌های نظافت میسر نیست.


706

کد خبر: 866563

وب گردی

وب گردی