تیم‌های دعوت شده به جام جهانی 2017 تکواندو معرفی شدند

فدراسیون جهانی تکواندو هشت تیم دعوت شده در دو گروه مردان و زنان را برای حضور در بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی 2017 که به میزبانی «آبیجان» ساحل عاج برگزار می‌شود را معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات جام جهانی تکواندو به صورت تیمی و در سال 2017 به میزبانی «آبیجان» ساحل عاج و طی دو روز 14 و 15 آذر ماه برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی تکواندو از هشت تیم در گروه زنان و هشت تیم در گروه مردان برای شرکت در این رقابت‌ها دعوت کرده است که نام تیم ایران نیز در گروه مردان به چشم می‌خورد.

این دعوت براساس نتایج مسابقات قهرمانی جهان 2017 و جام جهانی دوره 2016 صورت گرفته است که در گروه مردان تیم‌های ایران، کره‌جنوبی، آذربایجان، روسیه، چین، چین تایپه، ساحل عاج (سهمیه کشور میزبان) و تیم منتخب فدراسیون جهانی برای رقابت در بیست و یکمین دوره جام جهانی دعوت شده‌اند.
در گروه زنان نیز تیم‌های چین، کره‌جنوبی، ترکیه، صربستان، آمریکا، روسیه، ساحل عاج (سهمیه کشور میزبان) و تیم منتخب فدراسیون جهانی جواز حضور در این رقابت‌ها را دارند.
رقابت‌های جام جهانی به صورت تیمی برگزار می‌شود و هر تیم می‌بایست حداقل پنج تکواندوکار داشته باشد یا 6 تکواندوکار که یک ورزشکار بعنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود (بعد از راند اول مسابقات می‌تواند جایگزین هریک از 5 ورزشکار شود) و نفرات از یک تا پنج به ترتیب از سبک‌ترین به سنگین‌ترین وزن شماره گذاری خواهند شد.
در مجموع وزن 5 ورزشکار در گروه مردان باید 373 کیلوگرم یا کمتر باشد و وزن مجموع وزن 5 تکواندوکار زن نیز باید 318 کیلوگرم و یا کمتر باشد.
در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها مسابقات بین تیم‌های هر گروه برگزار می‌شود و در مرحله نیمه نهایی تا فینال از سیستم تک حذفی استفاده خواهد شد.
مسابقات جام جهانی G2 است و به مقام اول، دوم، سوم و پنجم تیمی به ترتیب 20، 12، 7.2 و 4.32 امتیاز تعلق می‌گیرد.

602

کد خبر: 866571

وب گردی

وب گردی