دوره آموزشی طرح ساماندهی پهپاد کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

شصت و سومین دوره آموزشی طرح ساماندهی پهپاد کشور و نخستین دوره فناوری پهپاد، اصول ایمنی پرواز و مقررات هوایی غیرنظامی استان، در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی کشور، با اعلام برگزاری نخستین دوره آموزشی طرح ساماندهی پهپاد در استان اصفهان، گفت: 75 متخصص، تصویربردار و نقشه بردار با حضور در کارگاه آموزشی "دوره فناوری پهپاد، اصول ایمنی پرواز و مقررات هوایی غیرنظامی"، آخرین اطلاعات مورد نیاز کاربران در این زمینه را دریافت نمودند.

مهندس سعیدی، با اشاره به مناطق پرواز ممنوع متعدد در استان اصفهان و همچنین افزایش روزافزون علاقه مندان و کاربران ریزپرنده ها، بر لزوم برگزاری این دوره های آموزشی تاکید کرد و گفت: در این دوره، کاربران ربات های پرنده هوشمند با ساختارها، زیرسیستم های تشکیل دهنده، کریدورهای هوایی، مناطق پرواز ممنوع و اصول هدایت و ناوبری این پرنده ها آشنا شدند.

وی با اشاره به حضور مدیران شرکت های دانش بنیان، انجمن های علمی و پیشکسوتان هوانوردی استان اصفهان در نخستین دوره آموزشی طرح ساماندهی پهپاد استان، افزود: در این دوره فناوری محور، 33 متقاضی در آزمون خلبانی پهپاد شرکت کرده و در پایان نیز رزمایش پروازی با شرکت 20 پهپاد و ربات پرنده برگزار شد.

گفتنی است نخستین دوره آموزشی طرح ساماندهی پهپاد استان اصفهان به همت انجمن علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان، با هدف ساماندهی و ارتقای آگاهی کاربران پهپاد، جمعه گذشته در مرکز کارآفرینی این دانشگاه برگزار شد.

کد خبر: 866619

وب گردی

وب گردی