بسته ماندن مرز خسروی از علائم بی کفایتی  مسئولان در مذاکره با عراق است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم استان کرمانشاه این حق را دارند که به علت بی کفایتی مسئولان بابت عدم بازگشایی مرز خسروی به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره مسئله بسته ماندن پایانه مرزی خسروی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز اظهار داشت: بسته ماندن مرز خسروی یکی از علائم بی کفایتی مسئولان کشور ما در مذاکره با کشور عراق است؛ متاسفانه مسئولان کشور ما در این مذاکرات به جای این که رفاه و آسایش مردم ایران را در نظر بگیرند، ملاحظات طرف عراقی را در نظر گرفتند.

وی افزود: ما شاهد این هستیم که برای دومین سال متوالی صدها هزار نفر از مردم ایران در مرزهای غربی دچار مشکل هستند؛ مرز خسروی مهم ترین مرز میان ایران و عراق است و بر اساس کنوانسیون های بین المللی و موافقت نامه های دوجانبه میان ایران و عراق مرزی شناخته شده است و بهترین و بیشترین زیر ساخت ها برای پذیرش مسافر را دارد.

فلاحت پیشه ادامه داد: به دلیل معادلات خاص در داخل عراق، طرف های ایرانی به راحتی زیر بار نظر طرف عراقی رفتند؛ طرف عراقی که متاسفانه از احساسات پاک ملت ایران در حال سوء استفاده اقتصادی و سیاسی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که امنیت عراق مدیون جمهوری اسلامی ایران است تصریح کرد: انتظار این بود که جمهوری اسلامی ایران با مذاکرات خود با طرف عراقی باعث باز شدن مرز خسروی شود؛ در این موضوع متاسفانه حق زائران نادیده گرفته شد و در حال حاضر زائرین ما با فلاکت و مشکلات فراوان در حال خروج از مرزها هستند.

وی با بیان این که مرز خسروی دارای گنجایش بیش از 1 میلیون زائر است خاطر نشان کرد: در این موضوع علاوه بر ظلم به زائرین، به مردم منطقه نیز ظلم شد؛ ده ها هزار نفر از مردم منطقه دچار گرفتاری و ضرر مالی شدند، برخی اموال و تجارت خودشان را رها کردند و اقدام به احداث موکب کردند که متاسفانه دچار ضرر و زیان مالی شدند.

فلاحت پیشه در پایان تاکید کرد: مردم استان کرمانشاه حق این را دارند که به علت بی کفایتی مسئولان به دیوان عدالت اداری شکایت کنند؛یک سال پیش در مراسم اربعین که به زائران ایرانی ظلم شد و با بدترین شرایط مواجه شدند، بنده در آن شرایط به رئیس جمهور تذکر دادم که در اربعین سال دیگه مرز خسروی باید بازگشایی شود که متاسفانه امسال نیز این اتفاق نیفتاد و مرز باز نشد.

302

کد خبر: 866642

وب گردی

وب گردی