جایزه دو فیلم کوتاه ایرانی از جشنواره امریکایی

«روتوش» و «وقت نهار» از جشنواره اوهای (Ojia) آمریکا جایزه گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، فیلم‌های کوتاه «روتوش» و «وقت نهار» یک جایزه و یک دیپلم افتخار از هجدهمین دوره جشنواره فیلم اوهای (Ojia) آمریکا دریافت کردند.

با برگزاری مراسم پایانی هجدهمین دوره جشنواره فیلم اوهای (Ojia) فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی و فیلم کوتاه «وقت نهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت کردند.

تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره توسط آن شریژ موسس جشنواره به فیلم کوتاه روتوش اهدا شد و جایزه فیلم کوتاه «وقت نهار» را نیز بیتا الهیان فیلم‌ساز ایرانی مقدم امریکا به نمایندگی از علیرضا قاسمی دریافت کرد.

در این دوره جشنواره 24 فیلم کوتاه در جشنواره رقابت کردند که علاوه بر «روتوش» و «وقت نهار» فیلم‌های کوتاه «هنوز نه» به کارگردانی آرین وزیردفتری، «لایت سایت» به کارگردانی سید مسلم طباطبایی و مستند کوتاه «بافندگان خیال» به کارگردانی محمد صادق جعفری دیگر آثار ایرانی حاضر در جشنواره بودند.

هم چنین میشل آدیسون فیلم‌ساز و تهیه‌کننده، جیم بکست و یورگن گوتشالک و کارین استلواگن مستندساز، استوارت کراونر تهیه‌کننده تلویزیون و کارترینه آن جونز انیماتور داوری این دوره جشنواره را بر عهده داشتند.

جشنواره Ojai با هدف برقرار ارتباط بین فیلم‌سازان بهترین فیلم‌های کوتاه و نیز کمک به معرفی درست استعدادهای جوان هر ساله در ایالت کالیفورنیای آمریکا برگزار می‌شود.

جشنواره Ojai با این که از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار نیست با این حال در 18 دوره گذشته 15 فیلم کوتاهی که جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی را از این جشنواره دریافت کرده‌اند نامزد دریافت اسکار شده‌اند.

هجدهمین دوره این جشنواره از تاریخ ۲ تا ۱۲ نوامبر برابر با ۱۱ تا ۲۱ آبان در شهر اوهای کالیفرنیای جنوبی برگزار می‌شود.

501

کد خبر: 866765

وب گردی

وب گردی