خروج 380 هزار نفر از مرز چذابه

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه تعدادکمی مراجعه کننده بدون روادید در مرز چذابه داشتیم گفت: تاکنون 380 هزار نفر از مرز چذابه خارج شدند و از روز شنبه به بعد تعداد افرادی که از مرز خارج شده اند کمتر شده است.

عبدالرضا سعیدی نیا در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت مرز چذابه و خروج زائرین اربعین حسینی از این مرز به سمت عراق اظهار کرد: تاکنون 380 هزار نفر از مرز چذابه خارج شدند و تا روز شنبه افزایش جمعیت به سمت عراق را داشتیم اما از روز شنبه به بعد تعداد افرادی که از مرز خارج شدن کمتر شده و در عوض تعداد برگشتی ها بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه روزانه بین 5000 تا 17000 نفر برگشتی داشتیم گفت: در حال حاضر سیل برگشت به کشور وجود دارد و با توجه به تدابیری که اندیشیده شده است در روزهایی که 60 هزار مسافر هم داشتیم مشکل خاصی وجود نداشت.

فرماندار دشت آزادگان گفت: با افزایش نیروهایی که کار روادید را انجام می دهند در مرز چذابه هیچ مشکلی نداشتیم و با توجه به اینکه امکان عبور بدون روادید به سمت عراق وجود ندارد تعدادکمی مراجعه کننده بدون روادید داشتیم و قوانین کشور عراق به نحوی است که مجازات‌هایی را برای عبور غیر قانونی در نظر گرفته است.

سعیدی نیا در ادامه گفت: امسال مساحت پارکینگ ها را 45 هکتار افزایش دادیم و طبق آمار تا امروز 705 هزار و 400 خودرو تردد داشته اند و در عین حال هیچ گونه ترافیک و معطلی برای زوار نداشتیم .

وی گفت: موکب های مستقر دز مرز چذابه موکب های مردمی هستند و در شبانه روز بیش از 200 هزار پرس غذا می دهیم. مردم با اشتیاق خدمت رسانی می کنند و همچنین درمانگاه ها کار امداد رسانی را به نحو مطلوب انجام می دهند و یک بیمارستان مجهز که بزرگترین بیمارستان نیروی زمینی ارتش است، با امکانات کامل مستقر کردیم.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه استان های معین کمک خاصی نکردند گفت: فقط تعدادی اتوبوس و ماشین آتش نشانی در اختیار ما گذاشتند ولی آنچه که ما انتظار داشتیم در بخش زیر ساخت ها بود که کمکی نکردند. تنها شهرداری تهران به خصوص شهرداری منطقه 4 خیلی در این زمینه خوب عمل کرد.

خبرنگار: ندا فراهانی

902/900

کد خبر: 866819

وب گردی

وب گردی