سالانه هفت تا هشت دهم درصد از نرخ بیکاری باید کاسته شود

استاندار سمنان با اشاره به اینکه ما طبق برنامه ششم می بایست سالانه هفت تا هشت دهم درصد از نرخ بیکاری بکاهیم، گفت: اگر نرخ بیکاری را اندکی بالای هشت درصد در استان بدانیم این میزان باید در پایان سالجاری به زیر هشت درصد کاهش یابد که این امر نیازمند ترویج فرهنگ تعاونی است.

به گزارش ایسکانیوز، خباز استاندار سمنان در هشتاد و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال ، افزود: طرح های تسهیلاتی خوبی برای بخش تعاونی در کشور و متعاقباً استان وجود دارد که می تواند کمک های شایانی به مقوله اشتغال کند.
وی ادامه داد: در برنامه ششم، توسعه ۹۷۰ هزار شغل در کشور طی هر سال دیده شده که این جز در سایه فعالیت تعاونی ها در کنار سایر بخش های اشتغال زا، مانند تولید، خدمات، دولتی و ... میسر نخواهد بود.
خباز با اشاره به اینکه ما طبق برنامه ششم می بایست سالانه هفت تا هشت دهم درصد از نرخ بیکاری بکاهیم، گفت: اگر نرخ بیکاری را اندکی بالای هشت درصد در استان بدانیم این میزان باید در پایان سالجاری به زیر هشت درصد کاهش یابد که این امر نیازمند ترویج فرهنگ تعاونی است.
ایشان درباره اهمیت تعاونی ها، بیان کرد: رونق بازار تعاونی ها نمونه بارز اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهدافی است که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در هر استان ساخته و پرداخته می شود.
استاندار سمنان اظهار داشت: اقتصاد، با رویکرد مردم محوری در جامعه نیاز به نهادینه شدن دارد که این امر به وسیله تعاونی ها صورت خواهد گرفت.
وی همچنین گفت: با توجه به زیرساخت های مختلف اقتصادی و صنعتی که در استان موجود است، با کمک تعاونی ها و جذب سرمایه گذار می توانیم بسیاری معضلات ایجاد شغل را از بین ببریم.
پرداخت ۲۰میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان برای اشتغال زایی ۱۴۵نفر در این نشست مصوب شد.

901

کد خبر: 866838

وب گردی

وب گردی