نمایشگاه نقاشی گروهى «سایه‌های بی‌سایه» افتتاح شد

نمایشگاه نقاشی گروه «خاکستری‌ها» تحت عنوان «سایه‌های بی‌سایه» در گالری «آس» تهران افتتاح ‌شد .

به گزارش ایسکانیوز، نمایشگاه نقاشی «سایه‌های بی‌سایه» شامل آثار اعضای گروه «خاکستری‌ها» از جمله؛ فریماه فرهت‌نیا، فرزانه خان‌عمو، نسرین هادیان، مانا صدرایرانی و علی شجاع در گالری «آس» تهران افتتاح ‌شد و تا روز چهارشنبه 17 آبان ماه جاری از ساعت 11 قبل‌ازظهر تا 23 شب پذیرای علاقمندان به حوزه نقاشی است و ورود برای همه علاقمندان به هنرهای تجسمی آزاد و رایگان است.

علی شجاع در مورد نمایشگاه نقاشی گروهی «سایه‌های بی‌سایه» گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه، حاصل همفکری من و نسرین هادیان است که با حروف فارسی به یک انتزاع و سبکی رسیدیم که نزدیک به سبک آبستره است؛ حروفهایی که در این تابلوها نوشتیم و حسها و ارتباطهایی که داریم ترکیب بندی حروف و آبستره و انتزاعی است که به یک حسی رسیده است. در این آثار، حروف فارسی در نقاشی و نزدیک به آن استفاده شده است؛ یعنی حسی که ما با حروف به انتزاعی، آبستره و سبک اکسپرسیونیسمی رسیدیم و ایده‌هایی پشت آنهاست.

وی همچنین گفت: ما نیامده‌ایم حروف فارسی را عین حروف نستعلیق و حروفهای دیگر پیاده کنیم و تکرار باشد؛ در حسهایی که نقاشی می‌شود و لکه‌گزاریهایی که در رنگها داشتیم حروف را به آنها نزدیکتر کردیم و آن را به فرم رساندیم، فرمی را که آن حس و ایده را نشان داده است. رنگها نیز با یک روانشناسی رنگی انتخاب کردیم که از جامعه و مردم گرفته‌ایم و از هنری که اقتباس کردیم و به این اتفاق رسیدیم.

نسرین هادیان در مورد آثار ارائه شده در نمایشگاه نقاشی گروهی «سایه‌های بی‌سایه» گفت: خط این نقاشی‌ها را کامل می‌کند و سبکی که کار می‌کنم انتزاعی است؛ با توجه به فرم و رنگ آن چیزی که ایده ذهنی‌ام است را روی صفحه دو بعدی موم پیاده می‌کنم و با رنگ و فرم حسم را نشان می‌دهم.

وی در مورد گالری «آس» گفت: چند ماه قبل با این گالری آشنا شدیم خیلی از فضای آن خوشمان آمد و دوست داشتیم در اینجا نمایشگاه داشته باشیم و به لطف خدا توانستیم که هم اکنون این نمایشگاه را در اینجا دایر کنیم.
شجاع در مورد برپایی نمایشگاه نقاشی گروهی «سایه‌های بی‌سایه» در گالری «آس» گفت: این گالری به خاطر لوکیشن‌ها، استانداردها، نورپردازی و دیوارهایی که دارد جزو اهداف و انتخاب من با نسرین هادیان بود و برای ما مهم بود که در اینجا نمایشگاه داشته باشیم. در این نمایشگاه به فرمهایی رسیدیم که دیده نشده بود و آثارمان به انتزاعی و آبستره نزدیک شده است.

فرزانه خان‌عمو در مورد نمایشگاه نقاشی گروهی «سایه‌های بی‌سایه» گفت: چند ماه پیش با جمعی از دوستان آشنا شدیم و تصمیم گرفتیم که کار کنیم و خوشحالم که با 6 اثر در نمایشگاه «سایه‌های بی‌سایه» حضور دارم و به نظرم نمایشگاه موفقی بوده است.

وی همچنین گفت: موقع کار بر روی آثار این نمایشگاه، ذهنم درگیر آفرینش، سیب و حوا بود و در تمام کارهایم این موضوعات دیده می‌شود و سبک آثارم بیشتر سورئالیسم است که ترکیب مواد است که در نهایت با رنگ روغن روی آنها کار شده است.
خان‌عمو در پایان سخنانش تأکید کرد: گالری «آس» مکان استاندارد و فضای خوبی دارد و برای نمایشگاه جای ایده‌آلی است و در ادامه نیز تصمیم دارم که با پشتکار بیشتر تا آخر عمرم به نقاشی ادامه بدهم چون به من آرامش می‌دهد و موقعی که نقاشی می‌کشم به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم و ساعتهای خیلی خوبی را موقع نقاشی سپری می‌کنم؛ در آینده نزدیک می‌خواهم یکسری کار جدید با یک سبک جدید ارائه بدهم.

مانا صدرایرانی نیز در مورد نمایشگاه نقاشی گروهی «سایه‌های بی‌سایه» گفت: در طول یکسال اخیر، دومین نمایشگاه گروهی من است و در آینده نیز با گروه «سایه‌های بی‌سایه» نمایشگاه‌های دیگری را برگزار خواهیم کرد. نمی‌توان سبک خاصی را برای آثارم تعیین کرد ولی بیشتر کار ذهنی است و ایده آثارم اتد نبوده و از زیرسازی و رنگهای تابلو ایده را می‌گیرم با هیچ پیش فرضی شروع به نقاشی نمی‌کنم. بیشتر با موسیقی شروع به نقاشی می‌کنم و هر ایده‌ای که شکل می‌گیرد؛ از موسیقی و تابلو و رنگها داده می‌شود.

وی همچنین گفت: چیزی که برای من در نقاشی مهم است حس آزادبودن است؛ اینکه آدم ذهنش محدود به هیچ جایی نباشد و همنیکه هیچ پیش فرضی نداری و هر آنچه که درون آدم است در تابلو باشد به نظرم این خودش خیلی مهم است و حسی که من نسبت به این نمایشگاه داشتم احساس کردم یک جوری درد دل بین من و مخاطبان نمایشگاه بود و هم اکنون احساس خالی بودن دارم؛ چون احساس می‌کنم با یکسری آدم از درونم صحبت کردم و به اشتراک گذاشتیم.

503

کد خبر: 866864

وب گردی

وب گردی