پلمب یک مرکز نگهداری از معلولان در فردیس

مدیرکل بهزیستی استان البرز از پلمب یک مرکز نگهداری از معلولان در شهرستان فردیس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، داریوش بیات‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ارتباط با یکی از مراکز نگهداری معلولان در سالن اجتماعات اداره‌کل بهزیستی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه سازمان بهزیستی متفاوت تر از سنوات گذشته به طور جدی در عرصه‌های مختلف اجتماعی وارد عمل شده است، اظهار داشت: رویکرد مطالبه‌گری سازمان بهزیستی فرصتی بزرگ برای این نهاد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی بر این باور هستیم که کار و فعالیت‌های مدنظر این ارگان سخت و طاقت فرسا است، افزود: این سختی کار با توجه به سیاست‌های دولتی و حکومتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به وضعیت مرکز نگهداری از معلولان سپهر واقع در شهرستان فردیس و تشریح تخلفات این مرکز، بیان کرد: قبل از ورود من به استان این مرکز تحت عنوان مرکز نگهداری از معلولان آفرینش فعال بود.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته انحراف از برخی استانداردهای تعریف شده بهزیستی در این مرکز مشخص شده بود، تاکید کرد: پس از صدور اخطار و عدم رفع مشکلات از سوی مدیر این مرکز تعطیل شد.

بیات نژاد با بیان اینکه اینکه در آن زمان تصمیم گرفته شد تا 120 معلول تحت پوشش مرکز یاد شده جابجا شده و به صورت موقت در مراکز دیگر نگهداری شوند، تصریح کرد: نهایت امر بر اساس حکم قضائی، مکاتبات و تماس تلفنی از ستاد بهزیستی کشور ادامه فعالیت مرکز بلامانع اعلام شد اما بنده زیر بار ادامه فعالیت آن نرفتم.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته این مرکز دارای دو سرمایه گذار بود که یک نفر از این افراد بر اساس دعوای مالی در نظر داشت با انتشار فیلم‌های ساختگی شخص صاحب امتیاز و سرمایه گذار اصلی را از میدان بیرون کند، گفت: نهایت امر حکم ادامه فعالیت این مرکز تحت عنوان مرکز سپهر صادر شد، اما بنده بعد از گذشت ماه‌های زیادی اجازه دادم این مرکز فعالیت خود را با نصف ظرفیت اصلی خود شروع کند.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در این مرکز، ادامه داد: علی‌رغم اینکه شناسایی بیماری گال پروسه زمانی زیادی را می برد اما می توان جلوی شیوع ان را گرفت. ویزیت دوره‌ای باید در این باره وجود داشته باشد اما متاسفانه ویزیت دوره ای در این مرک سپهر صورت نگرفته است.

بیات نژاد با بیان اینکه سهل انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم اقدام به هنگام در این باره سبب گسترش بیماری شد، گفت: با ورود بهزیستی در این باره بیماری گال در این مرکز کنترل شد.

وی به تخلفات مکرر صورت گرفته در این مرکز نظیر خروج مکرر تعدادی از مددجویان از جمله مددجویان مجهول اشاره کرد و یادآور شد: این قبیل اقدامات در حالی صورت گرفته که باید خروج و ورود مددجویان با اطلاع سازمان و حکم قضایی صورت می‌گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه 3 مددجوی این سازمان توسط برادر صاحب امتیاز مرکز شبانه از مرکز خارج و صبح روز بعد به مرکز بازگردانده می‌شد، افزود: این سه مددجو برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی ارجاع داده شده و نظر کارشناسی و نیت فرد در رابطه با این اقدام باید توسط کارشناسان و قاضی پرونده بررسی و اعلام شود.

بیات نژاد با بیان اینکه فوت دو مددجوی مجهول تحت پوشش این مرکز نیز در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: علت فوت این مددجو توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است.

وی با اعلام اینکه بیگاری و بی حرمتی از مددجویان از دیگر تخلفات صورت گرفته توسط این مرکز بوده است، اظهار کرد: درباره رسیدگی به این تخلفات در مقابل هیچ فشاری کوتاه نمی‌آیم. روز گذشته بعد از برگزاری جلسات متعدد در این باره رای تعطیلی مرکز صادر و این امر توسط مراجع قضائی پیگیری و اجرایی شد.

901

کد خبر: 866890

وب گردی

وب گردی