پیاده روی اربعین تضمین کننده شعائر دینی است

نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان اینکه پیاده روی اربعین تضمین کننده شعائر دینی است، گفت: تاثیر پیاده روی اربعین به اندازه 10 سال کار فرهنگی در کشور است.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تاثیر پیاده روی اربعین و افزایش همدلی در جامعه گفت: پیاده روی زائران به سمت حرم اباعبدالله الحسین (ع) از اعتقادات مذهبی مردم نشات می گیرد و تضمین کننده شعائر دینی است.

وی با توجه به افزایش فرهنگ همدلی در میان زائران حسینی ، ادامه داد: فرهنگ کمک به همنوع از آموزه های دینی مسلمانان است و همراهی افراد با هر طیف و از هر گروهی در یک مسیر قطعا باعث بیداری اعتقادات مذهبی در جامعه می شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس اظهار کرد: اشتیاق زائران در مسیر حرم اباعبدالله الحسین (ع) قابل تقدیر است و به اندازه 10 سال کار فرهنگی در جامعه تاثیر گذار است البته لازم است مسئولین امر در این مسئله ورود کنند و با تسهیل در امور زائران باعث هر چه بیشتر شدن افراد در این مسیر معنوی شوند.

خدری خاطرنشان کرد: تاثیر چنین حرکت هایی در همدلی افراد جامعه بسیار مهم است و حرکت هایی مشابه پیاده روی اربعین می تواند باعث زنده شده خصلت هایی چون مهربانی، کمک به همنوع و دوری از تجملات شود و با برپایی چنین حرکت هایی در جامعه می توانیم از نتایج آن بهره مند شویم.

502

کد خبر: 866901

وب گردی

وب گردی