امضای تفاهم نامه ی همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان ملی استاندارد ایران

به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان ملی استاندارد ایران به امضاء رسید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی شریف، دکتر محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف و مهندس نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با هدف گسترش همکاری‌های علمی، فنی و پژوهشی میان این دو نهاد، تفاهم نامه ی همکاری امضا کردند. آیین افتتاح این تفاهم نامه با حضور برخی از معاونین، مدیران و اساتید دانشکاه صنعتی شریف و مدیران سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

در این تفاهم نامه به استفاده بهینه از تواناییهای علمی، فنی و پژوهشی طرفین و همکاری در زمینه های؛ تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، انجام طرح های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، برگزاری دوره های آموزشی مشترک و همکاری در برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی تاکید شده است.

دکتر فتوحی در آیین امضای این تفاهم نامه به بیان تاریخچه ی تاسیس دانشگاه صنعتی شریف پرداخت. رییس دانشگاه به معرفی برخی از قابلیت ها و پتانسیل های این دانشگاه اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با امضای این تفاهم نامه دانشگاه صنعتی شریف بتواند در زمینه ی استانداردسازی و تدوین استاندارهای ملی هم مثمر ثمر باشد.

رییس دانشگاه ضمن اشاره به سانحه ی سقوط آسانسور در دانشگاه شریف گفت: پس از آن اتفاق ناگوار تمام تلاشمان را کردیم تا مسئله ی رعایت استاندارد و مسائل ایمنی بیش از پیش در دانشگاه رعایت شود.

وی اذعان داشت: بحث استاندارد یکی از مهمترین و مورد توجه ترین مباحث روز دنیاست و دانشگاه صنعتی شریف نیز آماده است تا با تلاش اساتید و دانشجویانش در این زمینه فعالیت های گسترده و مثمرثمری را به کشور ارایه دهد.

در ادامه ی این مراسم، مهندس نیره پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاهی پیشتاز در حوزه ی ملی و بین المللی یاد کرد و گفت: فعالیت های این دانشگاه همواره موجب افتخار کشور بوده و امیدوار هستیم که روز به روز به این افتخارات افزوده شده و شاهد حضور جدی تر دانشگاه صنعتی شریف در تمامی عرصه های بین المللی باشیم.

وی در ادامه ی صحبت هایش به بیان تاریخچه ی تاسیس سازمان ملی استاندارد در کشور پرداخت و برخی از مهمترین فعالیت های این سازمان که مستقیما زیر نظر ریاست جمهور فعالیت می کند را تشریح کرد.

مهندس پیروز بخت ابراز امیدواری کرد تا ضمن همکاری با مراکز علمی همچون دانشگاه صنعتی شریف بتوانیم از ظرفیت های یکدیگر در تمامی زمینه ها بهره مند شویم.

شایان ذکر است بر اساس این تفاهم نامه دانشگاه صنعتی شریف به بررسی و مطالعه در خصوص تشکیل و راه اندازی گروه، بخش یا دفتر استانداردسازی در دانشگاه خواهد پرداخت. همچنین؛ تهیه پیش نویس استانداردهای ملی مصوب کمیته برنامه ریزی سازمان و ارجاع شده به دانشگاه، معرفی دبیران تدوین به سازمان جهت آموزش های لازم، تجهیز و تکمیل آزمایشگاه های دانشگاه برابر مقررات سازمان جهت اخذ مجوزهای لازم، همکاری با آزماشگاههای همکار و تایید صلاحیت شده سازمان، مشارکت اعضای هیأت علمی در انجام و هدایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در راستای استانداردسازی، مشارکت در ترویج فرهنگ استاندارد و مشارکت در برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی از جمله مواردی است که در این تفاهم نامه بر عهده ی دانشگاه صنعتی شریف می باشد.

بر اساس این تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد ایران نیز به بررسی و اولویت بندی موضوع های پیشنهادی دانشگاه برای تدوین استانداردهای ملی موضوع تفاهم نامه و تعیین اولویت ها در واگذاری تهیه پیش نویس استانداردهای ملی در زمینه های مرتبط با فعالیت های متخصصان و کارشناسان دانشگاه خواهد پرداخت.

گفتنی است، برگزاری دوره های آموزشی استانداردسازی برای متخصصان معرفی شده از طرف دانشگاه، ایجاد زمینه و بستر لازم برای حضور متخصصان و کارشناسان دانشگاه در جلسه کمیته های فنی متناظر و یا کمیته های فنی سازمان های بین المللی، تسریع در بررسی آزمایشگاههای دانشگاه جهت تایید صلاحیت و ارائه مجوزهای همکاری، مشارکت اعضای هیأت علمی در انجام و هدایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در راستای استانداردسازی و مشارکت در برگزاری همایش ها و سمینارهای تخصصی از جمله دیگر بندهای این تفاهم نامه می باشد که توسط سازمان ملی استاندارد انجام خواهد شد.

خاطرنشان می شود، این تفاهم‌نامه در چهار ماده و 26 بند و برای مدت 3 سال به امضای دانشگاه صنعتی شریف و سازمان ملی استاندارد ایران رسیده است.

مدیران سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه این جلسه از مجتمع خدمات فناوری و مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه بازدید نموده و از نزدیک با خدمات این مرکز آشنا شدند.

کد خبر: 866911

وب گردی

وب گردی