متوسط قیمت اقلام خوراکی در مهرماه/برنج خارجی گران و برنج ایرانی ارزان شده است

مرکز آمار، گزارش متوسط قیمت مناطق شهری کل کشور برای اقلام خوراکی منتخب در مهرماه ۱۳۹۶ را منتشر کرد که بر این اساس، برنج خارجی گران شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ متوسط قیمت یک کیلو گرم برنج ایرانی(هاشمی) درجه یک در مهر امسال برابر ۱۳۳۴۱۶ ریال بوده است که باتوجه به این اطلاع در شهریور (۱۳۴۶۵۰ ریال) ۰.۹۲ درصد کاهش داشته است. همچنین دراین ماه متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی ۵۷۲۲۵ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (۵۶۵۵۱)، ۱.۱۹ درصد افزایش یافته است.

گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها

متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ۴۰۶۹۹۳ ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل (۴۰۲۸۰۴ریال)، ۱.۰۴ درصد افزایش داشته است. میزان این افزایش برای یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (مهر ۳۸۰۵۰۰ ریال و شهریور ۳۷۴۱۲۵ ریال ) برابر ۱.۷۰ درصد بوده است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با کاهش ۱۱.۹۳ درصدی مواجه بوده است (مهر ۷۰۰۶۰ ریال و شهریور ۷۹۵۴۶ ریال).

گروه شیر، پنیر و تخم مرغ

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ۲۷۰۱۶ ریال، یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ۳۶۹۱۵ ریال، یک بسته ۵۰۰ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ۵۷۶۹۰ ریال است که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته اند. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در مهر ماه برابر ۵۷۸۲۹ ریال است که نسبت به ماه قبل (۶۱۸۳۱ ریال) با کاهش ۶.۴۷ درصدی مواجه بوده است.

گروه روغن‌ها و چربی‌ها

متوسط قیمت یک بسته ۱۰۰ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی) ۳۱۴۸۰ ریال است که نسبت به شهریور ماه ( ۳۰۲۲۸ ریال)، ۴.۱۴ درصد افزایش داشته است. در این گروه متوسط قیمت یک بسته ۹۰۰ گرمی روغن مایع ۵۳۳۴۴ ریال بوده که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.

گروه میوه و خشکبار

متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در مهر ماه ۴۲۷۷۵ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (۴۲۳۱۳ ریال) با افزایش ۱.۰۵ درصدی مواجه بوده است. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب درختی زرد در مهر ۳۶۷۳۷ ریال بوده که نسبت به ماه قبل (۳۸۶۲۵ ریال) کاهش ۴.۸۹ درصدی را نشان می‌دهد. متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در مهر ماه ۴۹۲۷۵ ریال است که نسبت به ماه قبل (۵۱۹۸۰ ریال) با کاهش ۵.۲ درصدی مواجه بوده است.

گروه سبزیجات

متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار در مهر ۲۱۶۷۹ ریال و یک کیلوگرم گوجه فرنگی ۱۷۸۷۸ ریال بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۹.۴۱ و ۵.۲۶ درصد افزایش داشته‌اند . همچنین قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی ۱۶۷۰۸ ریال و یک کیلوگرم پیاز ۲۰۹۱۸ ریال بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱.۵۵ درصد افزایش و ۴.۷ درصد کاهش داشته‌اند.

گروه قند، شکر، شیرینی‌ها و چای

متوسط قیمت یک کیلوگرم قند در مهر ماه ۴۰۴۲۵ ریال است که نسبت به ماه قبل (۴۰۴۵۶ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت یک بسته ۵۰۰ گرمی چای خارجی در مهر ماه ۲۰۶۱۳۷ ریال است که نسبت به ماه قبل (۲۰۵۲۰۶ ریال) افزایش ۰.۴۵ درصدی داشته است.

گروه محصولات خوراکی طبقه‌بندی نشده درجای دیگر

متوسط قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی درماه مهر ۵۲۴۰۴ ریال است که نسبت به ماه قبل(۵۱۵۶۲ ریال) ۱.۶۳ درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر
403
کد خبر: 866997

وب گردی

وب گردی