لزوم تعیین دستگاه ناظر برای اجرایی شدن طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو

مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: هرچه زودتر باید یک دستگاه به عنوان ناظر یا مجری برای پیگیری طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در دستگاه‌های اجرایی لرستان انتخاب شود.

به گزارش ایسکانیوز ،مهرداد فتحی بیرانوند بیان کرد: دستورالعمل اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو چون درحوزه کارگروه سلامت است مصوبه آن باید به صورت رسمی از طریق دانشگاه علوم پزشکی به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شود.

وی با تاکید بر لازم الاجرا بودن این مصوبه برای دستگاه‌های دولتی افزود: چون هفته گذشته به صورت شفاهی اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو برای کارکنان دستگاه های دولتی استان مطرح و از طریق رسانه‌ها به گوش کارکنان دولت در استان رسید، تعدادی از ادارات طرح را اجرا کرده و پارکینگ‌های خود را بستند.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه از طریق استاندار یا در کارگروه ناظرانی برای نظارت بر دستگاه‌های اجرایی تعیین می‌شود، افزود: پیشنهادی که به استاندار دادیم این بود که به صورت رسمی روز سه شنبه تمام اعضای شورای اداری را دعوت کرده و حرکت را به صورت نمادین در سطح شهر انجام دهیم.

وی ادامه داد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح باید یک دستگاه را به عنوان ناظر یا مجری پیگیری کننده مشخص شده و افراد خاطی را مواخذه و دستگاه‌هایی که اقدام به اجرای طرح کرده‌اند را تشویق کند تا این فرهنگ در دستگاه‌های دولتی نهادینه شده و بعدا همه مردم بصورت فراگیر اقدام کنند.

فتحی بیرانوند گفت: مصوبه کارگروه به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده اما چون پیگیرکننده این طرح دستگاه خاصی تعیین نشده است باید شرایط را برای تعیین دستگاه ناظر مهیا شود.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان چشم و گوش مردم این حرکت را بررسی و رصد کنند و دستگاه‌ها را زیر ذره‌بین قرار داده تا مجبور به انجام این طرح شوند.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به اینکه این طرح اجبار نیست افزود: استاندار به مدیران دستور دادند که در این روز از وسایل نقلیه عمومی استفاده و پارکینگ‌های ادارات را ببندند و ابزارهای تشویقی و تنبیهی را برای کارمندان در نظر بگیرند تا فرهنگسازی صورت گیرد.

وی خاطرنشان شد: بر اساس آمارها چیزی حدود 90 درصد آلودگی‌ها شهری از تردد خودروها است و بحث آلودگی‌های هوا و بیماری‌های ناشی از آلودگی های هوا به عنوان یک معضل سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد.

فتحی بیرانوند افزود: اگر این روز به عنوان یک حرکت فرهنگی تبدیل شده و تردد در سطح شهر کمتر و مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و تعداد خودروهای تک سرنشین به حداقل برسد قطعا تاثیری خوبی در کاهش آلودگی‌های شهرها می‌گذارد.

705

کد خبر: 867036

وب گردی

وب گردی