چالش مهم بر سر راه حوزه درمان استان فارس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امیدواریم با تامین اعتبار برنامه پزشک خانواده در فارس ادامه یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرجنوب، دکتر علی بهادر افزود: پزشک خانواده که در فارس و مازندران در حال اجرا است یکی از طرحهای مطلوب در همه کشورها بود و میتواند در دستیابی به اهداف متعالی بسیار مطلوب باشد. وی یادآور شد: کمبود پزشک و کمبود اعتبار دو مشکل فعلی برنامه پزشک خانواده است و اگر این موارد به خصوص مساله اعتبار رفع شود، طرح قابل توجهی است.
دکتر بهادر گفت: اما تامین این اعتبار مورد نیاز بر عهده مسئولان مملکتی، وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس است و در صورتی که بودجه مورد لزوم فراهم شود، این طرح می تواند ادامه یابد در غیر این صورت تصمیم بر عهده مسئولین مملکتی است. ما امیدواریم با تامین اعتبار و پرداخت های به موقع برنامه پزشک خانواده همچنان باقی بماند و به شرط تامین اعتبار، با طرح پزشک خانواده موافق هستم.
وی یادآور شد: برخی نواقص سیستم ارجاع نیز قابل بررسی است و البته کاهش پرداختها از جیب مردم در این برنامه مطلوب میباشد اما سیستم ارجاع باید به نحوی باشد که امکان ارجاع به سطوح مختلف وجود داشته باشد و در این مورد چارچوب مشخصی باید در نظر گرفته شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه هنوز به دلیل کمبود اعتبار و نارضایتی پزشکان سیستم ارجاع آن طور که باید اجرایی نشده و باید به فکر کامل کردن آن بود.
دکتر بهادر افزود: با توجه به این که بیمهها 800 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدهی دارند، یکی از چالشهای مهم فعلی ما تاخیر سازمانهای بیمهگر است که تلاش خودمان را برای کم و کمتر شدن این عقب ماندگیها میکنیم و پیگیر معوقات اساتید این دانشگاه نیز هستیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وضعیت تغییرات در حوزه معاونت ها که معمولاً پس از هر مدیریت جدید ایجاد میشود نیز گفت: این دیدگاه را قبول ندارم که چون یک نفر به عنوان مدیر آمده همه چیز را باید تغییر دهد؛ به نظرم اول باید ببینیم چه کسی کار میکند و چه کسی سهل انگاری و بعد به دنبال تغییرات سازمانی بود.
دکتر بهادر ادامه داد: دلیلی ندارد که یک مدیر جدید همه چیز را بیدلیل تغییر دهد و با توجه به همین مساله فعلاً هیچ تغییری در معاونتها نمیدهیم اما در صورت عدم همخوانی فردی با سیاست های جدید دانشگاه، تغییرات اعمال می شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اولویت اول خود را تلاش برای اعتلای این مرکز دانشگاهی در راستای ارتقای سطح سلامت مردم فارس دانست.
دکتر علی بهادر گفت: با توجه به پتانسیل موجود و شناخته شدن شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، سعی می کنیم فعالیت ها به نحوی انجام شود که دانشگاه علوم پزشکی شیراز همان طور که تا کنون درخشیده از این به بعد هم رسالت خود را انجام دهد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز محل علم، تحقیق و پژوهش است و ما سعی داریم تا آن جا که ممکن است معوقات میلیاردی بیمهها را پیگیری کنیم تا بتوانیم با همکاری، مسائل را به نحو موثرتری پیش ببریم.
دکتر بهادر یادآور شد: توسعه فرصتهای مطالعاتی و حمایت از پژوهشگران جوان، همچنین توجه بیشتر به پیشگیری از دیگر اولویتهایی است که مورد توجه قرار می گیرد.
وی گفت: از مسئولان استانی نیز انتظار داریم با دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری بیشتری نموده و مسائل حاشیهای را فراموش کنند.

900

کد خبر: 867049

وب گردی

وب گردی