اربعین به بزرگ‌ترین مراسم مذهبی در سراسر جهان تبدیل شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: مدیریت شهری تهران در سال‌های اخیر افتخار یافته که سهم کوچکی در این حرکت بزرگ اربعین حسینی داشته باشد که البته این حضور نباید به معنای خارج کردن اجتماع بزرگ اربعین حسینی از حالت مردمی و خودجوش خود باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ،محسن هاشمی در بیستمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و اربعین حسینی در سال‌های اخیر به بزرگ‌ترین گرامیداشت مذهبی در سراسر جهان تبدیل شده است.

ادامه داد: حضور میلیون‌ها شیفته اباعبدالله الحسین(ع) که از سراسر جهان به سوی کربلا حرکت می‌کنند موجب شده تا باشکوه‌ترین اجتماع انسانی در بزرگداشت غریب‌ترین و تنهاترین انسان تاریخ شکل بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: گرچه سابقه زیارت اربعین به چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و حضور جابر، صحابه گرانقدر پیامبر اسلام بر مزار سالار شهیدان بازمی‌گردد اما در دهه اخیر و با سقوط حکومت بعثی عراق، اربعین حسینی شکوه و جلالی دیگر می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی گفت: مردم ایران اسلامی که سرسلسله دوستداران اهل بیت هستند، در پیاده‌روی اربعین و بزرگداشت حماسه حسینی با شور بی نظیری شرکت می‌کنند و نقش پررنگی رد رقم زدن این تصویر شگفت‌انگیز اجتماع انسانی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: زیارت اربعین تنها بخش حماسی و احساسی آن نیست. در زیارت اربعین که قرائت آن یکی از نشانه‌های مؤمن شمرده می‌شود، عبارت مهمی وجود دارد که فلسفه حماسه حسینی را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: در این عبارت تصریح شده است که سالار شهیدان خون قلبش را برای رهایی امت از جهالت و گمراهی اهدا کرده است.

هاشمی رفسنجانی افزود: درس بزرگ اربعین برای ما توجه به بعد آگاهی‌بخشی، روشنگری و معرفت‌شناسانه عاشورا است و اینکه در شور و هیجانات عزاداری و احساسات مذهبی و کمیت هیأت‌ها و تعداد عزاداران فلسفه عاشورا و هدف اصلی سالار شهیدان مغفول واقع نگردد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اضافه کرد: روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم، دفاع از مظلومان در برابر سلطه ظالمان، مراقبت از حقوق عمومی از دستبرد نااهلانی که بر مسند قدرت قرار گرفته‌اند و ارائه تصویر صحیح از اسلام به جامعه مهم‌ترین عناصر حرکت اباعبدالحسین(ع) در کربلا بود.

وی بیان داشت: مراسم اربعین حسینی برای ما فرصت بی نظیر و بزرگی است که روایت صحیح و دقیقی از پیام عاشورا پس از 16 قرن به جهان ارائه کنیم و در صورتی که پس از این رسالت مهم برآییم، شرط شیعه و اهل بیت بودن را به جا آورده‌ایم.

هاشمی رفسنجانی گفت: مدیریت شهری تهران در سال‌های اخیر افتخار یافته است که سهم کوچکی در این حرکت بزرگ داشته باشد و امسال این حرکت با همراهی شورای شهر تهران و شهردار ادامه خواهد یافت که البته این حضور نباید به معنای خارج کردن اجتماع بزرگ اربعین حسینی از حالت مردمی و خودجوش خود تلقی شود.
706

کد خبر: 867093

وب گردی

وب گردی