سفر  یکی از جذاب ترین سوژه ها برای عکاسی است/  قطار یک دایره المعارف تصویری است

مدیر آژانس عکس ایران گفت: برگزاری جشنواره عکس راه آهن با رویکرد نمایش پتانسیل های این حوزه پا به عرصه رویدادهای هنری گذاشته است.

به گزارش ایسکانیوز از جشنواره راه آهن، علیرضا کریمی صارمی گفت: برای بررسی یک جشنواره باید ماهیت جشنواره و اینکه با چه اهدافی برگزار می شود را در نظر گرفت. یکی از مواردی که بیش از هر چیز می تواند در هدایت جشنواره مهم تلقی شود، شورای سیاستگذاری و اشراف آن ها به هنر و همچنین دغدغه فکری و ذهنی آن ها است.

وی ادامه داد: بعضاً هر چند وقت یکبار، جشنواره هایی ایجاد می شوند که صرفاً برای ارائه بیلان کاری و مقاصد شخصی افراد پایه ریزی می شوند و خیلی توجه و کمک به فرهنگ و هنر مملکت برای آن ها مهم نیست.

وی تغییرات مدیریتی و اعمال نظرهای شخصی را در برگزاری جشنواره و ادامه کار آن ها، امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: در سال های گذشته در انجمن سینمای جوان، جشنوارۀ ملی عکس ایران را برگزار کردیم که با یک تفکر و کار حساب شده اجرا می شد و در آن سعی داشت به طبیعت، ایران گردی و گوناگونی آن در اقصی نقاط کشور بپردازد. با تغییر مدیران این جشنواره دیگر دغدغه آن ها نبود و برای آن تأمین اعتبار نشد.

این مدرس عکاسی، سفر را همیشه یکی از جذاب ترین سوژه ها برای عکاسی دانست و در این خصوص بیان داشت: از آن جایی که سفر با آغاز همراه است و در مسیر آن با جاذبه ها و انسان هایی روبرو هستیم که همه یک هدف را دنبال می کنندو از این حیث می توان گفت که برای هنرمندان جذابیت دارد.

کریمی صارمی، برگزاری جشنواره عکس راه آهن که با رویکرد نمایش پتانسیل های این حوزه پا به عرصه رویدادهای هنری گذاشته است را کاملاً لازم دانست و گفت: خود من بار و بارها به ایستگاه قطار و رفتار شناسی انسان ها، قبل و بعد از ورود به ایستگاه قطار فکر کردم. حالات چهره و رفتار آدم ها در قبل و بعد از رسیدن به ایستگاه و همچنین در حین انتظار بودن برای سوار شدن به قطار متفاوت است. همچنین سوژه هایی که در داخل کوپه ها و ایستگاه های بین مسیر وجود دارد هر کدام قدرت تبدیل شدن به عکس های سیاه و سفید را به زعم بنده دارد.

دبیر جشنواره های مختلف هنری، موفق شدن جشنواره راه آهن را ملزوم به حضور گروهی از هنرمندان رشته های مرتبط دانست و اظهار داشت: جامع نگری و آینده نگری و بهره مندی از حضور صاحب نظران و محدود نشدن به حضور چند مدیر داخلی در شورای سیاستگذاری آن می تواند جشنواره راه آهن را در دراز مدت، جزو جشنواره مهم کشور کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطار یک دایره المعارف تصویری است که در نورها و زمان های مختلف می توان از آن تصاویر فوق العاده ای را ثبت کرد و از حیث سوژه هم بسیار غنی است.

دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن دی ماه 96 در تهران برگزار می شود و هنرمندان تا 30 آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایتrailway90.rai.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

502

کد خبر: 867108

وب گردی

وب گردی