اولین کارسوق واژه‌گزینی دانش‌آموزی «نقش زبان فارسی در زبان علم» برگزار شد

اولین کارسوق واژه‌گزینی دانش‌آموزی با عنوان «نقش زبان فارسی در زبان علم» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در فرهنگستان ادب فارسی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، اولین کارسوق واژه‌گزینی دانش‌آموزی با عنوان «نقش زبان فارسی در زبان علم» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و اداره استعدادهای درخشان شهر تهران در فرهنگستان ادب فارسی برگزار شد.

در این کارسوق، 40 نفر از دانش‌آموزان برگزیده مدارس سمپاد شهر تهران طی 2 روز آموزش‌های لازم را دیدند؛ در روز اول این کارسوق آموزش نحوه انتخاب واژه با حضور اساتید فرهنگستان ادب فارسی برگزار شد و در روز دوم دانش‌آموزان با حضور در تالار شورای واژه‌گزینی با مراحل تصویب واژه فارسی آشنا شدند.

در این کارسوق غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به نقش ادب فارسی در فرهنگ‌های مختلف اشاره کرد و زبان فارسی را زبانی گویا برای اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی دانست.

فاطمه مهاجرانی سرپرست مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان هم حضور داشت و در پایان به دانش‌آموزان گواهی حضور در دوره اعطا شد.
706

کد خبر: 867131

وب گردی

وب گردی