کشته شدن یک دیپلمات پاکستانی در افغانستان

یک کارمند سرکنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد افغانستان توسط افراد مسلح ناشناس به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، عطاء الله خوگیانی سخنگوی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کرد: نیار اقبال، یکی از کارمندان سرکنسولگری پاکستان در شهر جلال آباد دیشب در منطقه سوم فرماندهی پلیس این شهر بر اثر حمله دو مهاجم مسلح سوار بر موتورسیکلت جان خود را از دست داده است.

وی مدعی شد: نیار اقبال بدون اطلاع مسئولان محلی و نیروهای امنیتی و بدون همراه، شب هنگام از اقامتگاه خود خارج شده و برای خرید به بازار جلال آباد رفته بود.

این درحالی است که وزارت امور خارجه پاکستان طی اطلاعیه ای اعلام کرده که این دپلیمات پاکستانی 52 ساله که مدت سال درسرکنسولگری پاکستان وظیفه انجام داده و دیروز در نزدیک مهمان‌خانه‌ محل اقامتش کشته شده است.

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان هم در پیامی از دولت افغانستان خواست تا اقدامات فوری را برای دستگیری عاملان آغاز کرده و امنیت پرسونل دیپلماتیک پاکستان و ماموریت های آن در افغانستان را تضمین کند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

در همین راستا، وزارت امور خارجه افغانستان ضمن ابراز تاسف و محکوم کردن این رویداد از آغاز تحقیقات و اقدامات فوری نیروهای امنیتی این کشور برای شناسایی و مجازات عاملان این حمله خبر داد.

گفتنی است، گذشته محمد نبی احمدی، معاون والی کنر افغانستان نیز توسط افراد مسلح ناشناس در شهر پیشاور پاکستان ربوده شده بود.

کد خبر: 867161

وب گردی

وب گردی