آموزش و پرورش باید به سمت مشاوره های رسمی روانکاوی حرکت کند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ناهماهنگی آموزش‌های ارائه شده به جوانان در دستگاه‌های مختلف را یکی از آسیب‌های این حوزه دانست و گفت: برای حل این مشکل باید «شورای سیاست‌گذاری آموزش در حوزه جوانان و حل معضلات» آن شکل بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا محمد مهدی تندگویان ، با اشاره به آسیب های اجتماعی حوزه جوانان افزود: بخشی از این آسیب‌ها مربوط به دانش آموزان است که اگرچه در حوزه جوانان قرار دارد ولی رسالت اصلی آن با آموزش و پرورش است. معاونت ساماندهی امور جوانان در این بخش بیشتر وظیفه نظارتی و پیگیری کننده دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در مدارس به سمت مدل آموزش های هویتی و به ویژه پرورشی حرکت کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر حوزه پرورشی در آموزش و پرورش نادیده گرفته شده است. همچنین در این بخش آموزش و پرورش باید به سمت مشاوره های رسمی روانکاوری حرکت کند. ما گاهی از مربیانی استفاده کرده ایم که استاندارد لازم را در این حوزه نداشته‌اند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از نبود وحدت رویه در حوزه آموزشی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که جوانانی که در آموزرش و پرورش، برای مثال در مورد ازدواج آموزش های مختلفی می‌گیرند، زمانی‌که وارد دانشگاه شده و در اجتماع حاضر می‌شوند آموزش های متفاوتی در مراکز مشاوره ازدواج دریافت می‌کنند.

تندگویان به اشاره به لزوم هماهنگی حوزه‌های آموزشی کشور ادامه داد: به نظر می‌رسد شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه وارد عمل شده و یا یک شورای سیاست گذاری آموزشی مشخص در حزوه معضلات اجتماعی جوانان به وجود بیاید. جوانان در دانشگاه، سربازی و مدرسه به شکل متفاوت آموزش می بیند که از نقاط ضعف ماست. با وزیر ورزش و جوانان در این خصوص صحبت کرده و از ایشان خواسته ام تا در شورای انقلاب فرهنگی نیز این موارد را مطرح کند.


706

کد خبر: 867196

وب گردی

وب گردی