وزارت صنعت باید پاسخگوی واردات غیرقانونی خودرو باشد

عضو کمیسیون عمران گفت: مسئول واردات بیش از اندازه خودرو وزارت صنعت و معدن است که باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسکانیوز، یوناتن بت‌کلیا عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه بیشترین توجه نمایندگان مجلس بر روی مسائل حاشیه‌ای صرف می‌شود، گفت: مسائل روزمره مردم مانند بیکاری و مشکلات مالی موجب شده تا وکلای ملت به جای توجه به عملکرد دستگاه‌ها، بر روی حل مشکلات مردم تمرکز کنند.

وی با انتقاد از اینکه نظارتی بر واردات خودروها نمی‌شود، ادامه داد: متاسفانه امروز صد‌ها خودرو بدون داشتن خدمات پس از فروش و تأییدیه‌های لازم از گمرک عبور می‌کنند.

نماینده آشوریان در مجلس ضمن انتقاد از وجود رانت در دستگاه‌های مسئول این واردات گفت: زمانی که به هر شخصی و دوستی با رانت و پارتی در دستگاه‌ها اجازه داده می‌شود خودرو را بدون توجه به خدمات پس از فروش وارد کند، اکنون باید شاهد مشکلاتی برای مردم باشیم و برای این سیستم واردات و نظارت باید تأسف خورد.

بت‌کلیا با بیان اینکه بهترین اقدامی که تاکنون برای کنترل واردات صورت گرفته طرح رجیستری بوده است، اظهار کرد: می‌گویند هر گوشی که مشکل دارد اجازه برقراری ارتباط ندارد، اما در مورد خودرو‌ها این وضعیت وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران تأکید کرد: اداره راهنمایی و رانندگی به سادگی این خودرو‌ها را پلاک‌گذاری می‌کند در صورتی که نظارت باید در تمامی مراحل صورت بگیرد و اسناد واردات در تمامی دستگاه‌ها کنترل شود.

وی با بیان اینکه مسئول اصلی در واردات بیش از اندازه خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: درمورد واردات غیرقانونی خودرو‌ها هم باید این دستگاه دولتی پاسخگو باشد.

نماینده آشوریان در مجلس با اشاره به اینکه گمرک هم در این میان مقصر است، خاطرنشان کرد: خودرو وسیله‌ای کوچک نیست که بگوییم از آسمان افتاده یا از زیرزمین درآمده است، این خودرو‌ها همگی از مبادی رسمی گمرک وارد شده و از مقابل چشمان بازرسان هم عبور کرده‌اند.

منبع:‌باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 867212

وب گردی

وب گردی