آمادگی شهرستان شوش برای میزبانی 100 هزار زائر در روز اربعین

سرپرست فرمانداری شوش گفت: با بسیج امکانات و تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی این شهرستان برای میزبانی و اسکان بیش از 100 هزار زائر در روز اربعین آمادگی دارد.


به گزارش ایسکانیوز مردم شهرهای مختلف استان خوزستان طبق یک سنت دیرینه در روز اربعین حسینی با اجتماع در حرم حضرت دانیال (ع) در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان به عزاداری و سوگواری می پردازند.

جمعیت اجتماع کننده در شهرستان شوش در روز اربعین شامل کاروان های عزادار ، هیات ها و دسته های عزادار شهرهای مختلف استان خوزستان تا 100 هزار نفر نیز تخمین زده می شود.

حرکت کاروان های عزادار حسینی از روستاها و شهرهای مختلف استان خوزستان با پای پیاده به سمت شهر شوش و حرم حضرت دانیال (ع) از روز چهارشنبه ( فردا ) آغاز می شود.

عدنان عزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بسیج امکانات و مشارکت خوب اقشار مختلف مردم ، این شهرستان برای میزبانی زائران در روز اربعین آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه برای میزبانی ، اسکان و پذیرایی از 100 هزار زائر در شب و روز اربعین حسینی در شهرستان شوش امکانات پیش بینی شده افزود: 150 مدرسه، حسینیه و مسجد برای اسکان زائران اربعین در شوش پیش بینی و آماده شده ضمن اینکه عاشقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این شهرستان نیز 100 منزل شخصی نیز را به اسکان کاروان ها اختصاص داده اند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش گفت: تمهیدات لازم در زمینه تامین آب شرب بهداشتی زائران نیز فراهم شده و در این راستا علاوه بر تامین منابع آب آشامیدنی ، بیش از 30 هزار بطری آب بسته بندی شده از سوی دستگاه های اجرایی برای توزیع بین عزاداران ابا عبدالله حسین(ع) در شوش تامین شده است.

غزی گفت: در طول مسیر پیاده روی زائران به سمت شهر شوش نیز موکب های مردمی بسیاری به صورت خودجوش برپا شده است تا از زائران حرم حضرت دانیال (ع) در شب و روز اربعین پذیرایی کنند.

مردم شهرستان شوش در راستای خدمت رسانی به زائران کربلای معلا 350 موکب در مسیر تردد آنها برپا کرده اند و شبانه روز به زائران عتبات عالیات خدمت رسانی می کنند.

ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در شوش همچنین منازل خود را به محل اسکان و پذیرایی از زائران کربلای معلا اختصاص داده اند.

شهر زیارتی باستانی شوش با وجود حرم حضرت دانیال(ع) دارای ظرفیت های فرهنگی مذهبی بسیاری است.

ایرنا

کد خبر: 867219

وب گردی

وب گردی