گری لوئیس: خدمت کردن در ایران یکی از بهترین تجربه‌های حرفه‌ای من بوده است

مراسم بزرگداشت روز ملل متحد با حضور گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و جمعی از سفرا و دیپلمات‌های مقیم ایران در کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، گری لوئیس در این مراسم ضمن تبریک این روز گفت: این پنجمین مراسم روز سازمان ملل است که افتخار داشتم در ایران برگزار کنم. برایم جالب بود چه کسانی و چه تعداد در آن حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: سازمان ملل بر اساس تصویب همه اعضا کوشش می‌کند به اهداف پایدار دست یابد. در ایران هدف سازمان ملل اجرای طرح توسعه ملی است که به تصویب مجلس رسیده است. ‌ اجرای این طرح به بهبود برابری و ساخت جامعه‌ای منعطف برای نسل‌های ایران و خارج از این کشور کمک می‌کند. ایران هم می‌تواند طرح‌های خود را ارائه دهد. طرح سازمان ملل در حضور آقای عراقچی امضا و یک سال طول کشید اجرایی شود. در خصوص محیط زیست بهداشت و اقتصاد توافق‌هایی انجام شده است. امروز در روز سازمان ملل از شرکایمان، دولت و دوستانمان در رسانه‌ها قدردانی می‌کنیم.
هماهنگ‌کننده سازمان ملل در ایران گفت: از طریق اهداف‌مان می‌توانیم برای افرادی که به دنبال امنیت وارد ایران شدند شرایط مناسبی را فراهم کنیم. برای من افتخار بزرگی است که دستاوردهای گذشته را مطرح کنم که در ۵ سال گذشته چه فعالیت ها و دستاوردهایی داشتیم.

گری لوئیس ضمن قدردانی از اعضای سازمان ملل که در نمایندگی این سازمان در ایران فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 400 نفر پرسنل سازمان ملل در ایران هستند که تلاش می‌کنند ایرانی‌ها زندگی بهتر و سلامت‌تری داشته باشند. آن‌ها در دوغارون کرمان، اصفهان و مشهد فعالیت می کنند. ۹۰ در صد این افراد ایرانی هستند و این فعالیت ها را انجام می‌دهند تا دنیای بهتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تا چند هفته آینده دوره ۵ ساله من در ایران به پایان می‌رسد افزود: خدمت کردن برای سازمان ملل در ایران یکی از بهترین تجربه‌های حرفه ای من بوده است.

هماهنگ کننده سازمان ملل به خاطرات خوبی که در ایران داشته است اشاره کرد و افزود: هرجا بروم ایران و فارس با من خواهند بود روزی در شهر کویری کرمان در هنگام غروب با صدای اذان دو کوه بزرگ در مقابل من بود در همان زمان در حال گوش کردن به اشعار حافظ بودم. روز دیگری در بهشت زهرا مادران و خواهران بر سر مزار شهدایی که در سه دهه پیش در جنگ تحمیلی بودند. صحنه دیگر در ارومیه جایی که آب در حال از دست رفتن بود و ما تلاش کردیم این اتفاق نیافتد و دیگری جذب انرژی خورشیدی در شیراز و دیگری در نقش رستم بود.

در ادامه این مراسم دستاوردهای سازمان ملل که با همکاری دفترشان در ایران و مسئولان کشورمان اجرایی شد به صورت نماهنگ پخش شد.
پیام تصویری آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در این مراسم پخش شد. همچنین گزارش عملکرد سازمان ملل از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ رونمایی شد.

منبع:‌ایسنا

کد خبر: 867262

وب گردی

وب گردی