نامهای ژنریکی که بدلیل ناآگاهی برند تلقی می شوند!

سخنگوی سازمان غذا و دارو  به  مطلب ناصحیح و غلط  منتشر شده در یکی از سایتهای خبری واکنش نشان داد و گفت: نامهای ژنریک در یک پروتکل بدلیل ناآگاهی نویسنده با حوزه دارو  برند تلقی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به مطلب منتشر شده در یکی از سایت های خبری تحت عنوان "الزام وزارت بهداشت به تجویز برند خاص دارویی/ ردپای مافیای دارویی پیداست +سند" گفت: آنطور که از مطالب نگارنده بر می آید اینکه متاسفانه وی از حداقل آشنایی با مباحث دارویی مثل اسامی آنها، دارو های ژنریک و دیگر مسائل این حوزه بی بهره است.

مهندس محمد هاشمی ادامه داد: نامه امضا شده توسط دو معاون محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در مطلب فوق به عنوان سند نام برده شده است؛ اصولا به پروتکل های درمانی معتادین اختصاص داشته و اسامی دارو های ذکر شده در آن هم لزوما نامهای ژنریک می باشد و هیچگونه اشاره ای به برندی خاص در آن وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با ابراز امیدواری به اینکه طرح چنین مسائل ناصحیح و اشتباهی اگر چه از سر ناآگاهی ولی به دلیل دغدغه مندی و حساسیت نسبت به سلامت جامعه بوده باشد نه در راستای ایجاد فضای منفی در مسیر اجرای طرح تحول سلامت و علیه خادمان ملت در حوزه سلامت، به مردم اطمینان خاطر داد: اجرای چنین پرو تکل های پس از صرف زمان مناسب و رعایت فرایند های دقیق و عمیق کارشناسی آغاز می شود.

نهایی شده است و همچنین به قصد سنگ اندازی در مسیر اجرای طرح تحول سلامت و اجرای پرو تکل های درمانی ای که بر اساس فرایند های کارشناسی نهایی شده است نباشد.

701

کد خبر: 867309

وب گردی

وب گردی