تاکنون 2 هزار و 800 هکتار از مناطق چهارگانه طعمه حریق شده است

مدیرکل دفتر حفاظت شکار و صید حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 800 هکتار از مناطق چهارگانه دچار حریق شده و از بین رفته است.

به گزارش ایسکانیوز ،علی تیموری گفت: در سال 96 استان های خوزستان و کردستان 50 درصد از میزان آتش سوزی های کشور را به خود اختصاص دادند که در استان خوزستان به دلیل گرمای هوا بیش از 900 هکتار از مناطق چهارگانه، مراتع و جنگلی طعمه حریق شد و توانستیم با بالگرد از افزایش حریق جلوگیری به عمل آوریم.

وی ادامه داد: ​در استان کردستان که یک منطقه مرزی بود به دلیل وجود گروهک های ضدانقلاب و تیراندازی در این منطقه حریق های گسترده ای به وسعت 460 هکتار اتفاق افتاد که متاسفانه دستگاه های منطقه اجازه ورود محیط بانان را برای اطفاء حریق نمی دادند، اما با کمک دستگاههای امنیتی 460 هکتار عرصه جنگلی و منطقه حفاظت شده اطفاء حریق گردید.
مدیرکل دفتر حفاظت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به میزان کاهش آتش سوزی ها نسبت به سالهای گذشته تصریح کرد: آتش سوزی های امسال نسبت به سال 93 ، 94 و 95، 60 درصد کاهش داشته است و از تعداد 31 استانی که در کشور وجود دارد، استان های فارس، آذربایجان شرقی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و گلستان که در سال های گذشته افزایش آتش سوزی داشته ایم امسال با کاهش آتش سوزی مواجه شدیم.
تیموری با اشاره به مانورهای اطفاء حریق برای محیط بانان و جوامع محلی در استان های کشور گفت: امسال به دلیل مانورهایی که صورت گرفته و اعتباراتی که به استان ها تخصیص داده شده است تمامی استان ها نسبت به پیشگیری از حریق در مناطق جنگلی و حفاظت شده کشور پای کار آمدند و در واقع توانسته ایم به چشم انداز خوبی در این زمینه برسیم.
وی با اشاره به برخورد با خاطیان قانون ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست با افرادی که سهوا یا عمدا تصمیم به آتش سوزی درمناطق حفاظت شده و چهارگانه نموده اند برخورد می کند و با توافق نامه ای که با وزارت دفاع و موسسه کوثر انجام داده ایم به زودی تجهیزات کافی برای مقابله با آتش سوزی در جنگل ها و دیگر موارد محیط زیستی دریافت می کنیم و پس از آن به ادارات محیط زیست سراسر کشور ارسال خواهیم کرد.

705

کد خبر: 867358

وب گردی

وب گردی