دستگیری باند کلاهبرداران جعل اسناد هویتی و صنفی در استان البرز

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری کلاهبرداری جعل اسناد هویتی و صنفی در استان خبر داد و گفت: در این رابطه سه نفر دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ جواد صفایی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره پلیس آگاهی استان برگزار شد، بابیان اینکه در اواخر ماه گذشته دو نفر برای دریافت دسته‌چک با مدارک جعلی به یکی از بانک‌ها مراجعه کرده بودند، اظهار کرد: با اعلام بانک مربوطه بلافاصله مأموران پلیس آگاهی استان به محل اعزام و آن دو نفر را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بابیان اینکه افراد در بازجویی اولیه مدعی شدند که اسناد و مدارکشان جعلی نیست و مدعی دریافت چک هستند، افزود: با پیگیری معلوم شد که اسناد جعلی است و متهمان در بازجویی ثانوی لب به اعتراف گشودند و گفتند فردی با هویت مشخص به‌گونه‌ای آن‌ها را برای اشتغال به‌کارگیری کرده است و وعده‌ای مبنی به اینکه با گواهی اشتغال و پروانه اعطاشده از سوی او می‌توانند دسته‌چک داشته باشند و در بازار کار کنند.

سرهنگ صفایی بابیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی بلافاصله با انجام عملیات اطلاعاتی و پلیسی فرد را دستگیر کردند، تأکید کرد: در بازرسی از منزل وی تعداد زیادی مدارک و اسناد جعلی، ۱۵ عدد از انواع مهرهای جعلی متعلق به اسناد رسمی و صنوف مختلف، دسته‌چک‌های ۲۵ و ۵۰ برگی، کارت‌های فرم خام اتحادیه‌های صنفی قدیم و جدید، ۵۰ کارت‌بانکی با اسامی مختلف و غیره کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه فرد موردنظر با این کارت و دسته‌چک‌ها اقدام به درآمدزایی در سطح کلان می‌کرده است، گفت: چک‌های وی میان شهروندان توزیع می‌شده و افرادی که مورد طعمه وی قرار می‌گرفتند مورد تعقیب کیفری بودند که با اعتراف متهمان تعقیب کیفری آن‌ها برطرف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه تعداد ۹ نفر از مالباختگان این کلاه‌برداری شناسایی‌شده‌اند، گفت: متهمان برای تکمیل پرونده در آگاهی هستند.

901

کد خبر: 867359

وب گردی

وب گردی