معضل هزینه ها در مراقبت های سلامت

دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس به بررسی معضل هزینه ها در مراقبت های سلامت پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی مطالعه‌ای با عنوان معضل هزینه‌ها در مراقبت‌های سلامت به بررسی مشکل پرداختی هزینه‌های سلامت پرداخته و پنج رویکرد نظری برای درک مسائل مرتبط با افزایش هزینه مراقبت‌های سلامت شرح داده است که هرکدام از این ‌رویکردها مسیری متفاوت در مورد هزینه‌ها و کاهش آن را پیشنهاد می‌دهند.

این بررسی با بیان اینکه هزینه مراقبت‌های سلامت از موضوعاتی با دیدگاه‌های متضاد است تصریح می‌کند که افزایش هزینه‌های مراقبت‌های سلامتی چالشی رو به رشد و مشخص برای کشورهای صنعتی است چراکه در همه کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هزینه مراقبت‌های بهداشتی ـ درمانی بسیار سریع‌تر از تولید ناخالص ملی آنها رشد کرده است.

این مطالعه همچنین معضل هزینه‌های سلامت را به دو بخش ایستا و پویا تقسیم می‌کند و می‌افزاید از یک سو این هزینه‌ها برای مثال به دلیل ناکارآمدی بسیار بالا هستند و از سوی دیگر هزینه‌های مراقبت‌های سلامتی بیشتر از افزایش تولید ناخالص ملی درحال افزایش هستند.

شایان ذکر است این بررسی براساس درک جوامع عنوان می‌کند که هزینه‌های سلامت به‌شدت درحال افزایش هستند و پیش‌بینی می‌شود که این افزایش تداوم یابد که براین اساس پنج دیدگاه که هرکدام مستقلاً ادعای تبیین معضل هزینه‌ها را دارند، عنوان می‌شود.
706

کد خبر: 867369

وب گردی

وب گردی