دیدار مجید غلامی جلیسه و محمدجواد حق شناس

مجید غلامی‌جلیسه مدیر عامل خانه کتاب با محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز از خانه کتاب، ظهر امروز طی جلسه‌ای مجید غلامی‌جلیسه، مدیر عامل موسسه خانه کتاب با محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای اسلامی شهر تهران دیدار کرد.

این دیدار دوستانه که در ساختمان شورای شهر تهران و در دفتر حق‌شناس برگزار شد، افشین داورپناه، معاون فرهنگی خانه کتاب، حسین نقاشی، معاون مرکز ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران و ساجده سلیمی دبیر سرویس فرهنگی خبرگزاری ایبنا حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار، مجید غلامی‌جلیسه به ارائه گزارشی از عملکرد خانه کتاب پرداخت. جلیسه با ارائه فهرست اقدامات خانه کتاب، به توضیح درباره برگزاری طرح‌های پاییزه، تابستانه و عیدانه کتاب، برگزاری جایزه کتاب سال و خدمات اهل قلم، نشان شیرازه و... پرداخت.

در ادامه حق‌شناس با اشاره به اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران و مشارکت خانه کتاب در این جشنواره، این اقدام را بسیار مفید دانست و تاکید کرد برای اکران فیلم های کوتاهی که براساس اقتباس از آثار تالیفی ساخته می‌شود، پیگیری های لازم صورت پذیرد.

سپس مجید غلامی جلیسه و افشین داورپناه به توضیحاتی درخصوص برنامه‌های هفته کتاب پرداختند و حق‌شناس برای مشارکت در این برنامه اظهار علاقه کرد و پیشنهاداتی برای توسعه کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌های کشور ارائه کرد.

حق‌شناس همچنین بر لزوم تولید کتاب‌های صوتی تاکید و اظهار امیدواری کرد در جلسه‌ای با حضور مسئولان نشر و کتابفروشی‌ها به بررسی راهکارهای عملی برای حمایت از کتابفروشی‌ها و ناشران پرداخت شود.

وی همچنین قول داد در حمایت از اهل قلم در قالب طرح های تکریمی و اختصاص وام به اهالی قلم همکاری لازم را با خانه کتاب به عمل آورد.

502

کد خبر: 867454

وب گردی

وب گردی