اوسط هاشمی می رود محبی نیا می آید/استاندار جدید کیست؟

مراسم معرفی استاندار جدید و تکریم استاندار سابق استان سیستان و بلوچستان امروز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مراسم معارفه دانیال محبی نیا استاندار سیستان و بلوچستان در دولت دوازدهم و تکریم علی اوسط هاشمی استاندار در دولت یازدهم امروز چهارشنبه 17 آبان ماه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار خواهد شد.

وزیر کشور پس از ورود به زاهدان با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زاهدان با آیت‌الله عباسعلی سلیمانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رحمانی فضلی سپس در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان استانی، نمایندگان مجلس، علما و سران، بزرگان و معتمدان طوایف شیعه و سنی استان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

محبی نیا در جلسه یکشنبه 14 آبان ماه هیئت دولت برای تصدی مسؤولیت استانداری سیستان و بلوچستان معرفی و با تصویب هیئت وزیران برای این مسئولیت انتخاب شد.

محبی نیا گزینه پیشنهادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که از او به عنوان گزینه معتدل و کم حاشیه برای استانداری سیستان و بلوچستان یاد می شود.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دبیر هنرستان شهید رجایی بندرعباس و بعد از آن به استخدام وزارت کشور درآمده است‌.

همچنین محبی نیا معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در دولت هشتم بوده است.

اوسط هاشمی استاندار استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم بود. از سوابق اوسط‌هاشمی می‌توان به شهردار کنگاور، سرپرست فرمانداری گیلانغرب، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری چهارمحال و بختیاری، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه، مدیرکل ثبت احوال استان یزد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان در دولت اصلاحات، فرماندار تهران در دولت اصلاحات، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اشاره کرد.

بر اساس اخبار تایید نشده گفته می شود قرار است اوسط هاشمی به عنوان استاندار استان کرمان در دولت دوازدهم منصوب شود.

انتخاب 23 استاندار در هیات دولت طی یک ماه اخیر

طی یک ماه اخیر 23 استاندار از سوی وزارت کشور به هیات دولت معرفی و انتخاب شدند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره‌ تغییر استانداران اظهار داشته است: در این دوره سعی بر این بوده که براساس ارزیابی‌هایی که از استانداران صورت گرفته است، انتخاب استانداران صورت پذیرد. با توجه به این موضوع بعضی استانداران تغییر کرده و بعضی دیگر نیز در دیگر دستگاه‌های دولتی به خدمت خود ادامه خواهند داد. همچنین تعدادی از استانداران به‌ درخواست خود بازنشسته خواهند شد.

مبنای انتخاب استاندار با توجه به توان تحقق مشی اعتدالی است

همچنین اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور پیرامون معیار تغییر استانداران در دولت دوازدهم در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تغییر استانداران بر مبنای توان تحقق مشی اعتدال در استان ها است زیرا دولت روحانی دولت تدبیر، امید و اعتدال است و طبیعی است که نماینده دولت در استان حتما باید معتقد به این مشی و منش باشد تا بتواند این روش را عملیاتی و این مشی را در استان محقق کند.

وی در رابطه با مبنای انتخاب استانداران غیربومی در استان ها گفت: تنها ویژگی که برای استاندار بومی وجود دارد شناخت استان است به آن معنا که غیر از این موضوع دیگر موضوعات در استاندار غیربومی مورد ارزیابی قرار گرفته است، زیرا معیارها در فرد بومی یا غیربومی تفاوتی ندارد و تنها مزیت استاندار غیربومی شناخت وی بر استان است که این شناخت در فاصله زمانی کوتاهی صورت خواهد پذیرفت.

اراده به تغییر در استانداران است

همچنین اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم در رابطه با تغییر یا ابقای خود در استانداری پیش از انتخاب استاندار جدید برای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسکانیوز اظهار داشت: اراده به تغییر در استانداران است.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به مرحله ای از اهمیت و بزرگی نگاه در دولت رسیده که امروز دولت با دقت و حساسیت خاصی به آن استان می اندیشد.

901/900

کد خبر: 867470

وب گردی

وب گردی