نوبخت: صدور مجوز ۶.۳ میلیارد یورویی از سوی شورای عالی اقتصاد در صنعت برق/ ظرفیت انرژی الکتریکی در برنامه ششم تا 1000 مگاوات افزایش می یابد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از صدور مجوز ۶.۳ میلیارد یورویی از سوی شورای عالی اقتصاد برای سرمایه گذاری در صنعت برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران اظهار داشت: روزهای پرکاری را برای تدوین لایحه بودجه سال 97 داریم و به امید خدا در زمان مقرر تا 15 آذر ماه این لایحه تقدیم مجلس می شود.
او افزود: در این لایحه توجه ویژه ای به صنعت برق شده و همانطور که در برنامه دولت و برنامه پنج ساله توسعه آمده باید بسترهای افزایش 5 هزار مگاواتی ظرفیت تولید سالانه برق را فراهم کنیم.
نوبخت افزود: شورای اقتصاد با آگاهی از ضرورت سرمایه گذاری در این بخش مجوز سرمایه گذاری به میزان 6.3 میلیارد یورو را در صنعت برق صادر کرد.
او ادامه داد: در سال گذشته مصمم شدیم 2200 میلیارد تومانی که از صنعت برق برای یارانه ها گرفته می شود را به توانیر برگردانیم و امسال هم همین تصمیم را داریم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف کرد تا نسبت به اصلاح تعرفه های حامل های انرژی اقدام کند که در این خصوص بررسی هایی در دولت در حال انجام است.
نوبخت افزود: دولت تصمیم دارد حداکثر همکاری را با دکتر اردکانیان داشته باشد تا بتوانیم صنعت آب و صنعت برق را در راستای اجرای ملزومات توسعه و رفع نیازها و چالش ها همراهی کنیم.
او در ادامه گفت: قانون هدفمند یارانه ها برای تحمیل به بخش برق با نگاه واقع بیگانه از سال گذشته اصلاح شده و 2 هزار و 200 میلیارد تومان به شرکت توانیر برگشت داده شده و این مبلغ نیز امسال انجام می شود.


403

کد خبر: 867515

وب گردی

وب گردی