تسلیح کردهای سوریه توسط آمریکا

ایالات متحده با ارسال کاروان جدیدی متشکل از 120 کامیون اسلحه، مهمات و خودرو زرهی به حمایت خود از مبارزان ارتش دموکراتیک در عملیات دیرالزور ادامه می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، یکی از مقامات عالی رتبۀ ارتش دموکراتیک سوریه گفت ایالات متحده به حمایت خود از این گروه ادامه داده و اخیراً 120 کامیون اسلحه، تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی برای استفاده در عملیات دیرالزور و مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) ارسال کرده است.

مقام مذکور که نخواست نامش فاش شود گفت: «ایالات متحده برای ما در عملیات دیرالزور خودروهای هامر زرهی و اسلحه های سنگین، از جمله موشک انداز، موشک هدایت شوندۀ مادون قرمز، تیربار سنگین و سلاح های دیگر فراهم می کند.»

به گفتۀ این عضو ارتش دموکراتیک سوریه تعداد کامیون ها به 120 دستگاه رسیده و از طریق مرز سملکا میان کردستان عراق و کردستان سوریه برای آنها ارسال شده است.

وی افزود: «ما در حال پیشروی هستیم. نیروهای ما در مناطق نبرد هستند و ما به خودروهای زرهی نیاز داریم. ما تعداد زیادی از مبارزان خود را در گلوله باران سنگین عناصر داعش از دست دادیم، به این خاطر که این نیروها خودرو زرهی در اختیار نداشتند.»

کد خبر: 867533

وب گردی

وب گردی