اردکانیان: در حال لابی کردن برای اخذ مطالبات از دولت هستم/ اولویت های وزارت نیرو تشریح شد

وزیر نیرو با اشاره به اینکه هفته‌ای دو بار در جلسات هیأت دولت در حال لابی کردن رفع مشکلات بخش آب و برق هستیم، گفت: به طور جدی بر افزایش راندمان نیروگاه‌ها و کاهش تلفات برق در شبکه و مدیریت تقاضا خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با اشاره به اینکه وزارت نیرو 30 هزار میلیارد تومان بدهی به بخش خصوصی دارد، اظهار داشت: در آستانه تدوین بودجه 97 قرار داریم بنابراین سعی خواهیم کرد روش‌های مؤثری در بودجه لحاظ شود تا این بدهی‌ها کاهش یابد.

او در خصوص صادرات برق نیز گفت: صادرات برق مستلزم همکاری با کشورهای همسایه و طرف قرارداد است که می‌توانیم آن را گسترش دهیم.
وزیر نیرو در پاسخ به این سؤال که نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در اختتامیه نمایشگاه حضور داشت و از آنجا که وزارت نیرو 30 هزار میلیارد تومان از دولت بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی برق طلبکار است آیا لابی خود را برای دریافت این مطالبات آغاز نمی‌کنید، گفت: ما هفته‌ای دو بار با شرکت در جلسات هیأت وزیران در حال لابی کردن هستیم که مطمئن هستیم با حمایت دولت و شخص رئیس جمهور مشکلات برطرف خواهد شد.
اردکانیان افزود: در بخش صنعت برق به طور جدی بر افزایش راندمان، کاهش تلفات انرژی در شبکه و مدیریت تقاضا در کنار فعالیت‌های جاری باید مورد توجه قرار گیرد و هر سال نیز مقادیر قابل توجهی بر ظرفیت تولید برق اضافه شود.
او افزود: طبیعتاً این در ظرفیت کشور نیست و قطعاً به طور جدی بر مدیریت تقاضا تأکید خواهیم کرد و سعی خواهد شد که همانگونه که از احداث یک نیروگاه چند هزار مگاواتی خوشحال می‌شویم و آن را حرکت روبه جلو می‌دانیم از کاهش چند هزار مگاوات مصرف برق نیز که ناشی از انتخاب الگوی صحیح مصرف است خوشحال می‌شویم.
403

کد خبر: 867536

وب گردی

وب گردی