موج بازگشت زائران اربعین بزودی فرا می رسد

جانشین مرزبانی ناجا با ذکر اینکه بزودی موج بازگشت زائران به ایلام وخوزستان فرا می رسد گفت: مرزبانان آماده استقبال از بازگشت زائران هستند .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازایرنا سردار محمد کاظم تقوی از امنیت، آرامش و نظم به عنوان ویژگی بارز مرزهای کشور در پیاده روی اربعین نام برد.
وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده و همکاری و تعامل همه دست اندرکاران ستاد اربعین تردد در مرزهای سه گانه آرام و منظم است.
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: حضور شبانه روزی همه نیروهای نظامی و انتظامی و مرزبانی و همکاری مردم موجب شد که با وجود حجم بالای سفر زوار به کشور عراق ،مرزبانان در کمال آرامش و امنیت نظم را برقرار کنند.
سردار تقوی افزود: مرز بین المللی مهران یکی از مرزهای پرتردد کشور در ایام اربعین بود که با همکاری همه زائران سفر کم خطری در ایام اربعین داشتند.
وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت قوانین در بازگشت زائران به کشورنیز اتفاق خاصی رخ ندهد.
وی با ذکر امنیت کامل تردد زائران تصریح کرد: دراین روزها مرزهای غربی کشور به خاطر امنیت بیشتر زائران تقویت شده و به صورت هوایی و زمینی پایش می شوند.
تاکنون بیش از یک میلیون و 900هزار نفر به کشور عراق برای شرکت در پیاده روی اربعین سفر کرده اند که بیش از 50 درصد آنها بر اساس اعلام منابع رسمی از مرز مهران تردد کرده اند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری ایلام و 285 کیلومتری کربلا واقع است و به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور است.

705

کد خبر: 867585

وب گردی

وب گردی