داوری آثار پنجمین جایزه هنر و ادبیات محتشم/ارسال 2200 اثر در بخش‌های مختلف

آثار رسیده به پنجمین جایزه ملی هنر و ادبیات محتشم در مرحله داوری قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ پس از پایان مهلت ارسال آثار به پنجمین جایزه ملی هنر و ادبیات محتشم؛ مرحله داوری آثار از 15 آبان ماه آغاز شد.

بر اساس این گزارش جلسه هیأت انتخاب و داوری آثار در بخش هنرهای تجسمی با حضور اساتید ارجمند محمد ابراهیم حقیقی، صداقت جباری، دکتر ایرج اسکندری، سید کمال طباطبایی، سید مجتبی موسوی، جواد بختیاری، سید امیر سقراطی دبیر بخش تجسمی و محمد حسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی برگزار شد.

محمد حسین اسماعیلی در این باره گفت: در این جلسه 55 اثر در بخش های نقاشی، تصویرسازی، پوستر، خوشنویسی، نقاشیخط و آثار حجمی به بخش نمایشگاهی راه پیدا کردند که این آثار پس از برپایی نمایشگاه مورد داوری قرار گرفته و نفرات برگزیده هر بخش برای دریافت جایزه محتشم توسط هیئت داوران معرفی خواهند شد.

دبیر پنجمین جایزه محتشم ادامه داد: همچنین داوری و انتخاب آثار در بخش عکس توسط آقایان علی قلمسیاه، سیف الله صمدیان و مسعود زنده روح کرمانی در حال انجام است و قرار است 40 عکس به بخش نمایشگاهی راه یابد که این آثار نیز پس از بررسی توسط هیئت داوران نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه معرفی می گردد.

وی افزود: در بخش شعر که بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است داوری توسط سهیل محمودی، ساعد باقری و محمد رضا محمدی نیکو انجام می شود و نفرات برتر در بخش شعر کلاسیک و شعر آزاد در اختتامیه معرفی می شوند.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: در مجموع 2200 اثر به پنجمین جایزه ملی هنر و ادبیات محتشم ارسال شد که شامل 1200 اثر در بخش شعر، 605 اثر در بخش عکس، 330 اثر در بخش هنرهای تجسمی و 65 اثر در بخش رسانه های دیجیتال می باشد که در مجموع نسبت به چهارمین دوره 10 درصد رشد داشته است.

503

کد خبر: 867596

وب گردی

وب گردی