نشست ادبی «شعر و اندیشه» کتابخانه کوثر

محفل ادبی «شعر و اندیشه»  با حضور اردشیر منصوری امروز چهارشنبه 17 آبان ماه در کتابخانه کوثر برگزار می‌ شود.

به گزارش ایسکانیوز از مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، این محفل ادبی با هدف بررسی و شرح متون ادبی نو و کهن برای واکاوی مضامین جهان شناختی، زیباشناختی، انسان شناختی و بررسی مضامین اخلاقی و اجتماعی این آثار برگزار می‌شود.

ادبیات فارسی گنجینه‌ای بیکران است که به اندازه وسعت خودش به حافظه مخاطب جهانی نرسیده، بنابراین خانه فرهنگ آیه با برگزاری سلسله محافل ادبی «شعر و اندیشه» با حضور اردشیر منصوری، نویسنده و استاد دانشگاه درصدد معرفی آثار و اندیشه‌های مفاخر ادبی ایران زمین است.

در این جلسه که تمرکز بر روی مثنوی مولانا است خوانش صحیح، بررسی معنای کلمات، رمز گشایی اصطلاحات عرفانی، جهان بینی مولانا و مروری بر زندگینامه وی و همچنین پاسخگویی به سوالات مخاطبان در دستور کار قرار دارد.

مثنوی معنوی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام است که متن آن با هر خوانش روایت تازه‌ای برای خواننده ایجاد می‌کند، در واقع چیره‌دستی مولانا در بیان پیچیدگی‌های آفرینش و رفتار آدمی به بیانی جهان‌شمول، یکی از رازهای ماندگاری و محبوبیت اوست.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به کتابخانه کوثر در خانه فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، خیابان اصلی فاز یک، روبروی ورزشگاه راه آهن مراجعه کنند.

502

کد خبر: 867610

وب گردی

وب گردی