اخذ چندبرابری هزینه بابت خوابگاه اشتباهی عمدی یا سهوی؟

روز گذشته بود که خبری مبنی‌بر یک اعتراض در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه به ریاست یعقوب پوراسد در رسانه‌ها منتشر شد؛ خبری که با انتشار فیش واریزی یکی از دانشجویان این دانشکده آن هم به مبلغ 400 هزار تومان برای اقامت در خوابگاه‌های این دانشکده آغاز شد و درنهایت نیز به تجمع دانشجویان دانشکده در بانک تجارت برای باز پس گرفتن حق خود از رئیس دانشگاه منجر شد.

به گزارش ایسکانیوز، دانشکده فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه که ظاهرا قرار است به‌زودی به یک واحد مستقل تبدیل شده و به صورت یک واحد استانی اداره شود، چند سالی است که به بهانه دو خوابگاه خود که از قضا یکی از آنها یعنی مجتمع احمدی روشن نیز جزء خوابگاه‌های ملکی دانشکده به شمار می‌رود، به ادعای دانشجویان مبالغ دو یا حتی سه برابری را از دانشجویان روزانه و شبانه خود بابت حق خوابگاه دریافت می‌کند. در حالی که براساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویی و با توجه به قرار گرفتن خوابگاه‌های این دانشکده در سطح پنج و 6، دانشجویان نباید بیشتر از حدود 160 هزار تومان برای خوابگاه به دانشکده پرداخت کنند؛ موضوعی که به ادعای دانشجویان در طول چند سال اخیر به کرات از سوی مسئولان دانشکده نادیده گرفته شده و پول زیادی نیز از این بابت عاید دانشکده شده است. بعد از رسانه‌ای شدن این مساله مسئولان دانشکده طی اطلاعیه‌ای اعلام کردند که مبالغ دریافت‌شده از دانشجویان برای خوابگاه که شامل شهریه و ودیعه خوابگاهی می‌شود، بوده است.

همچنین در بخش دیگر این اطلاعیه آورده شده: «با توجه به هماهنگی‌های به عمل‌آمده فقط مبلغ مصوب صندوق رفاه دانشجویی از دانشجویان اخذ شده و مبالغ ودیعه خوابگاه‌ها به دانشجویان عودت داده می‌شود؛ لطفا هر چه سریع‌تر شماره حساب بانک تجارت خود را به سرپرستان خوابگاه اعلام نمایید تا مبلغ ودیعه به شماره حساب شما عودت داده شود.» بعد از صدور این اطلاعیه بسیاری از دانشجویان به بانک تجارت مراجعه کردند تا بتوانند از این طریق مبالغ اضافی پرداختی به دانشکده، به حساب آنها بازگردانده شود. البته این همه ماجرا نبود؛ چراکه دانشجویان مطالبه اصلی خود را دریافت تمام پول‌های پرداختی در طول سال اخیر عنوان کرده‌اند، نه اینکه تنها یک پول یک ترم به آنها بازگردانده شود.

اما نکته جالب نحوه دریافت این پول از دانشجویان است؛ چراکه برخلاف روال قانونی دانشگاه‌ها که تمامی پول‌ها به حساب عواید اختصاصی واریز و بعد از بررسی‌ها به حساب دانشگاه بازگردانده می‌شود؛ پول‌هایی که توسط این دانشکده از دانشجویان اخذ شده، مستقیما به حساب امور دانشجویان دانشکده واریز شده و همین مساله باعث ایجاد شبهاتی در ذهن دانشجویان شده است. باوجود تلاش‌های «فرهیختگان» برای انجام گفت‌وگو با مسئولان این دانشکده، اما این امکان مقدور نشد و با این حال روزنامه «فرهیختگان» آمادگی دارد تا پاسخ مسئولان این دانشکده را درباره این موضوع منعکس کند.

منبع: فرهیختگان

کد خبر: 867616

وب گردی

وب گردی