هشدار به رستوران دارهای  بوشهر: گرفتن مبالغ اضافی بابت حق سرویس ممنوع

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اخذ مبالغ اضافی بیش از نرخ مصوب به عنوان حق سرویس در رستوران‌ها و صنوف خدماتی غیر قانونی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پیام عسلویه، نصرالله کشاورز بیان کرد: هر نوع عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخ‌های مصوب و تعیین‌شده که به نوعی منجر به افزایش قیمت واقعی کالا یا خدمت به زیان خریدار شود از مصادیق گران‌فروشی محسوب خواهد شد.
وی افزود: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اخذ هرگونه مبالغ اضافی تحت عنوان حق سرویس در واحدهای رستوران و رستوران هتل‌ها که باعث زیان به خریدار شود غیر قانونی است.
کشاورز اضافه کرد: بنا به گزارشات واصله متاسفانه در برخی از واحدهای صنفی از جمله تالارهای پذیرایی، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و واحدهای اقامتی که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند مشاهده شده در بعضی از اقلام مورد عرضه خود نظیر انواع نوشیدنی‌ها و فرآوردهای لبنی علی رغم اینکه قبلا مالیات بر ارزش افزوده در قیمت نهایی آنها لحاظ شده است از شرایط موجود و کم اطلاعی مصرف‌کنندگان سوء استفاده کرده و اقدام به اخذ مجدد مالیات برارزش افزوده می‌کنند که این عمل به عنوان تخلف محرز است.
وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۵۷ قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال ۱۳۹۲ عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده و هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار گردد از مصادیق گرانفروشی است.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه‌، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت اعلام، تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

900

کد خبر: 867636

وب گردی

وب گردی