کنگره جانبی بزرگداشت 12هزار شهید استان آذربایجان غربی در واحد ماکو برگزار شد

کنگره جانبی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی (یادواره شهدای دانشجو) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد ماکو، دکتر سیف الدین آب برین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو و رئیس ستاد کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی گفت: بزرگی گفته کوچه ها و خیابان ها را به نام شهدا کردیم تا هر وقت نشانی منزلی را می دهیم، بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید با آرامش و امنیت به منزل می رسیم.

آب برین، با بیان اینکه آگاهی سازی نسل جوان دیروز و امروز باید در اولویت ها باشد، افزود: وظیفه ما یادآوری و آگاهی سازی نسل دوم و سوم انقلاب است که جنگ را درک نکردند. امروز که ما اینجا هستیم، میزبان نیستیم بلکه میزبان اصلی شهدا هستند که ما را در این یادواره دور هم چند دور هم جمع کردند.

این استاد دانشگاه گفت: حضور شهدای تازه تفحص شده هر از گاهی تلنگری برای ماست که در لابلای زندگی ماشینی غرق شده ایم ، تا به خود آییم و در صحنه ها حضور داشته باشیم و ارزش‌های خود را پاس بداریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم سرایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی گفت: اربعین امتداد عاشوراست اربعین نشان داد که عاشورا هنوز زنده است، اگر در گذشته در عراق پیاده روی اربعین صورت می‌گرفت، الان پیاده روی اربعین فراعراقی شده است. در اربعین حرکتی شکل گرفته که در دنیای امروز نظیر ندارد و بی همتاست.

حجت الاسلام و المسلمین سرایی گفت: اربعین حسینی چون مکتب است، حسین (ع)شخص نیست، مکتب است. مکتب جوشش، حرکت، نترسیدن و نهراسیدن است.

نماینده ولی فقیه، با اشاره به سخن امام علی (ع) که می فرماید: «از دشمن نهراسید و ایستادگی کنید»، گفت: از نظر من امام حسین (ع)، این کلمه مولا علی (ع) را در عاشورا را معنی کرد، ۷۲ نفر در برابر ۳۰ هزار نفر ایستادند و مبارزه کردند. اگر در برابر دشمن ایمان نداشته باشیم، موجب شکست می شود .اما اگر ایمان اعتقاد و عشق به خدا باشد حتی یک نفر در برابر خیلی عظیم دشمن باشد، نمی ترسد و شجاعانه مبارزه می کند.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در کنگره گفت: امروز ما وارث این شهدا هستیم، مدیون ایثار و فداکاری های شهدا هستیم، آنها الگوی ما هستند. امروز بیشتر از هر چیزی نیازمند تفکر و ولایت مداری است، این تفکر و ولایت پذیری، تفکر ایستادن و نهراسیدن است.

گفتنی است در کنگره بزرگداشت 12هزار شهید استان آذرباجان غربی، از خانواده شهدا با اهدای لوح قدردانی شد.

پخش کلیپ از شهدای حرم و غبار روبی و عطر افشانی و نثار گل بر سر مزار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو، از دیگر برنامه های این کنگره یک روزه بود.

کد خبر: 867650

وب گردی

وب گردی