تغییر مکان «مددسرای خاوران» در دست بررسی

شهردار منطقه ۱۵ از آغاز بررسی مطالعات انتقال مددسرای خاوران به مکانی دیگر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا حسن رحمانی ، با اشاره به پروژه‌های فرامنطقه‌ای در منطقه ۱۵ گفت: پروژه بزرگراه نجفی رستگار مهم‌ترین پروژه شهرداری منطقه ۱۵ است که حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با تخصیص اعتبار مناسب امیدواریم این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه افتتاح بزرگراه نجفی رستگار گام مثبتی در راستای کاهش ترافیک ورودی شرقی تهران و بزرگراه امام رضا و در نتیجه کاهش میدان بسیج است، گفت: نابسامانی ترافیک در محور امام رضا،بسیج و... موجب نارضایتی زیاد مردم شده است و امیدواریم با احداث هرچه سریع‌تر این رینگ شرقی، این مشکل مرتفع شود.

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به شکایات مردمی درخصوص معضلات و آسیب‌های گرمخانه‌های شهرداری تهران گفت: معضلات و آسیب‌های اجتماعی دارای ظرایف و حساسیت‌های خاص خود هستند که باید به صورت تخصصی و علمی بررسی شوند چراکه آسیب اجتماعی بنا به دلایل مختلف همچون فقر، بیکاری و.. ایجاد شده و متاسفانه در پایتخت نیز رو به افزایش است.

رحمانی با بیان اینکه در سنوات گذشته شهرداری تهران،مددسراها را جهت پوشش معتادان دایر کرده است،اظهارکرد: تلاش بر این بود که این آسیب اجتماعی کاهش یابد. برهمین اساس مددسرای خاوران با ظرفیت بالای ۱۰۰۰ نفر افتتاح شد. اما موقعیت قرارگیری این مددسرا در انتهای شهرک رضویه سبب شده که شب‌ها هنگام ورود معتادان و صبح‌ها هنگام ترک گرمخانه، این شهرک دچار وضعیت خوبی نباشد و این مساله سبب نارضایتی اهالی شده است.

وی با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری متولی اداره مددسراها است اما قرار است که مددسرای خاوران منتقل شود تا آسیب کمتری به اهالی وارد شود، گفت: انتقال مددسرای خاوران به محلی دیگر در حال مطالعه و بررسی است.

شهردار منطقه ۱۵ همچنین با اشاره به حریم ۱۶۵ کیلومتری منطقه ۱۵ اظهارکرد: منطقه ۱۵ به واسطه موقعیت جغرافیایی خاص خود و دارا بودن کوه‌های مسگرآباد و بی‌بی‌شهربانو ظرفیت تبدیل شدن به فضای گردشگری را دارد که امیدواریم با ارائه پروژه‌های صیانتی و جنگلکاری هم در راستای کاهش آلودگی هوا و هم ایجاد مناطق گردشگری اقدام شود.
706

کد خبر: 867731

وب گردی

وب گردی