تصویربرداری از راه دور بدون استفاده از لنز امکان‌پذیر شد

با استفاده از فناوری‌های هولوگرافی و میکروسکوپی یک دوربین منحصربه‌فرد ساخته‌شده است که قادر است بدون استفاده از هرگونه لنز، تصاویر با وضوح بسیار زیاد را از اشیای بسیار دور تهیه کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دوربین بدون نیاز به لنز قادر است، نقطه‌ای را که در دوردست با استفاده از نور لیزر هدف قرار می‌گیرد، تشخیص دهد و الگوی آن را با استفاده از حسگرهای دیجیتالی، ترسیم کند. در این فناوری اطلاعات خام به‌دست‌آمده از چندین حسگر مختلف توسط یک نرم‌افزار کامپیوتری پردازش‌شده و تصویری با وضوح بسیار بالا تولید می‌شود.
نور موردنیاز این دوربین از محیط تأمین نمی‌شود، بلکه مانند تصویربرداری میکروسکوپی منبع نور همان نور لیزر است که محل دوربین قرار دارد.
بر اساس این گزارش، ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، با رویکرد شکل‌دهی به بازار لیزر، جهت‌دهی به سامانه‌ای از عرضه‌کنندگان و همچنین تأمین و تخصیص منابع و مشروعیت بخشی به فناوری لیزر فوتونیک و ساختارهای میکرونی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار است.

کد خبر: 867738

وب گردی

وب گردی