55 هزار زائر اربعین به مراکز درمانی مستقر در مرز شلمچه مراجعه کردند

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از مراجعه تاکنون 55 هزار زائر اربعین به مراکز درمانی مستقر در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا آموزنده در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: تاکنون 55 هزار زائر اربعین حسینی به مراکز درمانی مستقر در مرز شلمچه مراجعه کرده اند که حدود 220 نفراز آنان در این ایام به بیمارستانهای آبادان و خرمشهر اعزام شدند و 1100 نفر از زوار نیز به مراکز مامایی در شلمچه مراجعه کرده اند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از استقرار 400 نفر از پرسنل این دانشکده برای کنترل بهداشتی زوار خبر داد و افزود: این تعداد نیرو با توجه به افزایش سیل بازگشت زوار از زیارت اربعین حسینی برای کنترل‌های بهداشتی در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با افزایش بازگشت زوار حساسیت‌های بهداشتی نیز بیشتر شده و کنترل بیشتری در حوزه بهداشت و درمان در مرز شلمچه صورت می‌گیرد .

آموزنده از وجود دستگاه تب‌سنج برای معاینه زوار هنگام ورود به کشور در مرز شلمچه خبر داد و گفت: در خروجی هر دروازه یک نفراز پرسنل این دانشکده با دستگاه تب‌سنج حاضر است و ضمن چک کردن حال عمومی زائر آموزش‌های لازم را به زائران حسینی ارائه می‌دهند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به دریافت اطلاعات شخصی بیماران و شماره تلفن آن‌ها، افزود : کلیه اطلاعات این بیماران ثبت می‌شود تا در موارد خاص اقدامات لازم برای آنان انجام شود .

وی اظهار کرد: افراد سالم نیز به ‌صورت تصادفی چک می‌شوند و اطلاعات آن‌ها ثبت می‌شود تا کنترل بهداشتی بهتری در این نقطه مرزی به وجود بیاید .

منبع: ایسنا

902/900

کد خبر: 867774

وب گردی

وب گردی