دانشگاه آزاد اسلامی به نیازهای کشور در حوزه آموزش عالی پاسخ داد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از نخبگان و چهره‌های شاخص استان مرکزی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک می تواند مرکزی برای جذب این سرمایه‌های ارزشمند انسانی باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد اراک، نخستین جلسه هم اندیشی اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حضور دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم شریف اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، دکتر عباسعلی حیدری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، حجت الاسلام ایوب سلحشورنیا مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، معاونان، رؤسای دانشکده­ ها و برخی از مدیران در سالن جلسات واحد اراک برگزار شد.

دکتر کریمی در این نشست با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بنای خیری بود که توسط بزرگان انقلاب اسلامی بنیان نهاده شد و در مقطعی که کشور با کمبود شدید مراکز دانشگاهی مواجه بود، این دانشگاه توانست به بخش مهمی از نیازهای کشور در حوزه آموزش عالی پاسخ دهد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را گام بلندی در توسعه نظام آموزش عالی در کشور عنوان کرد و افزود: با شکل گیری این دانشگاه، فرصت ارتقا اجتماعی برای خیل عظیمی از جوانان در شهرها و مناطق محروم کشور فراهم شد.

وی ادامه داد: این نهاد علمی مقدس در طول فعالیت خود مورد حمایت مجموعه نظام، دولت‌ها و مجلس شورای اسلامی بوده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که پسوند و صفت اسلامی دانشگاه آزاد همواره مورد تاکید بنیانگذاران آن بوده است، خاطرنشان کرد: اسلامی بودن دانشگاه باید در محیط‌های علمی، عمومی و فرهنگی تبلور و نمود عینی داشته باشد.

دکتر کریمی با اشاره به تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت : حضور دکتر ولایتی در رأس این مجموعه و ریاست دکتر رهبر که هر دو از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی تراز اول کشور هستند، نوید بخش آینده‌ای درخشان برای این دانشگاه است.

وی همچنین حضور دکتر حیدری و تیم مدیریتی توانمند در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و به ویژه واحد اراک را همسویی با تغییرات مدیریتی مثبت در سطح عالی دانشگاه دانست و گفت: امیدوارم با شکل‌گیری فضای جدید مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و واحد‌های استان مرکزی، شاهد تحولات گسترده‌ای در حوزه آموزش عالی باشیم.

دکتر کریمی وجود 600 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور را مصداق هدر رفت سرمایه‌های ملی دانست و گفت: بازنگری در سیاست‌های آموزش عالی و انطباق هرچه بیشتر رشته‌ها ـ گرایش‌ها و حتی سطوح آموزش‌های دانشگاهی با نیازهای واقعی جامعه ضروری است.

وی همچنین ضرورت برنامه‌ریزی برای ایجاد تقاضاهای جدید و پذیرش دانشجو از کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه دوره‌های آموزشی مهارت افزایی، پاسخگویی به نیازهای متنوع آموزشی، برقرای تعادل بین منابع و مصارف و ساماندهی تقاضاهای آموزش از جمله ضرورت‌های مدیریتی در این حوزه است.

دکترکریمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از نخبگان و چهره‌های شاخص استان مرکزی در داخل و خارج از کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک می تواند مرکزی برای جذب این سرمایه‌های ارزشمند انسانی باشد.

حجت الاسلام سلحشور نیا مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم وجود امکانات و زیرساخت‌های علمی و آموزشی دانشگاه را فراتر از تصورات دانست و گفت: از مجموعه مدیریتی دانشگاه انتظار می‌رود تلاش بیشتر را سرلوحه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهند، تا شاهد رشد و بالندگی علمی شهر اراک و استان مرکزی باشیم.

همچنین در این نشست دکتر حیدری با اشاره به وجود 800 عضو هیأت علمی و 35 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، گفت: باید با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود دانشگاه، گام‌های بلندی در راستای توسعه کیفی آموزش عالی در استان برداشته شود.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل و ارتباط سازنده دانشگاه و جامعه گفت: همراهی بخش‌های مختلف اجتماعی و تعامل دستگاه‌های دولتی و عمومی استان با دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند آینده مطلوبی را برای استان ترسیم کند.

در این نشست تعدادی از معاونان و روسای دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی نظام آموزش عالی و این دانشگاه پرداختند.

کد خبر: 867801

وب گردی

وب گردی