سازمان ملل متحد: ائتلاف کشور های عربی اجازه دهند کمک های مردمی وارد یمن بشود

پس از اعلام بسته شدن موقت همه گذرگاه‌های هوایی، دریایی و زمینی یمن در تلافی حمله موشکی به فرودگاه ریاض، سازمان ملل متحد خواستار باز ماندن مرزهای این کشور برای ورود کمک‌های انسانی به حدود ۲۰ میلیون یمنی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "القدس العربی"، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از سرنوشت ۵۰۰۰ بیمار دیابتی در یمن گفت: محموله داروهای پیشگیری از بیماری وبا در مرزهای شمالی یمن اجازه ورود پیدا نکرده و احتمالا داروهای مربوط به بیماری دیابت هفته آتی تحویل داده شود.

این در حالی است که هشدارها نسبت به تشدید اوضاع انسانی در یمن افزایش یافته و قحطی و بیماری‌ جان میلیون‌ها تن یمنی را تهدید می‌کند.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد به دلیل بسته بودن حریم هوایی یمن توسط ائتلاف عربی پروازش از جیبوتی به صنعا لغو شد.

سازمان ملل متحد گفت: واردات غذا و دارو برای حدود هفت میلیون تن که با قحطی مواجه شده‌اند در کشوری که بدترین بحران انسانی را در جهان شاهد است حیاتی می‌باشد.

ینس لایرکه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل نیز اوضاع یمن را "فاجعه بار" خواند و تاکید کرد، در حال حاضر بحران غذا در این کشور در بدترین شرایط خود قرار دارد.

همچنین پس از گذشت یک روز از بسته شدن گذرگاه‌های این کشور توسط ائتلاف عربی، صنعا و تعدادی از استان‌های تحت کنترل انصارالله با بحران شدید سوخت روبرو شدند.

به محض اعلام ائتلاف عربی مبنی بر بسته شدن همه گذرگاه‌ها قیمت سوخت افزایش یافت.

کد خبر: 867842

وب گردی

وب گردی