کدام استان رتبه نخست تولید گوشت قرمز در کشور را دارد؟

در نیمه نخست امسال حدود 36 هزار تن گوشت قرمز در خراسان رضوی تولید و رتبه نخست کشور در این زمینه برای خراسان رضوی ثبت شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید جعفر حاجی مجتهد معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته بطور متوالی رتبه نخست کشور در تولید گوشت قرمز متعلق به خراسان رضوی بوده است گفت: پارسال 74 هزار و 500 تن گوشت قرمز در این استان تولید شد.

وی به سهم 10 درصدی خراسان رضوی در تولید گوشت در ایران اشاره و بیان کرد: نیاز به مصرف گوشت قرمز در این استان حدود 28 هزار تن است لذا مازاد آن به دیگر نقاط کشور ارسال می شود.

جعفر حاجی مجتهد گفت: میزان تولیدات دام و طیور در این استان نیز ظرف سالهای اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته بگونه ای که علاوه بر تامین نیاز داخل، اقدام به صادرات مازاد آن شده است.

خراسان رضوی 7 و نیم میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد. این استان در حوزه گاوداری شامل گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی نیز دارای پنج هزار واحد دارای مجوز و 100 هزار راس ظرفیت گاو مولد است. کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد در خراسان رضوی 320 هزار راس است.

خراسان رضوی در مجموع 14 میلیون و 600 هزار واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور این استان تولید می شود.

901

کد خبر: 867894

وب گردی

وب گردی