آخرین اخبار از وضعیت سؤال از روحانی در مجلس

یک نماینده مجلس شورای اسلامی آخرین اخبار از وضعیت سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین جزئیات روند بررسی سؤال از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات اعتباری، گفت: براساس تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس، آقای مطهری مأمور رسیدگی به سؤال از رئیس‌جمهور شده که جلساتی نیز تاکنون با نمایندگان سؤال‌کننده داشته است.

وی افزود: در آخرین جلسه‌ای که نمایندگان سؤال‌‌کننده از رئیس‌جمهور با آقای مطهری داشته‌اند، اکثریت نمایندگان سؤال‌کننده بر درخواست‌شان اصرار کردند که این سؤال از رئیس‌جمهور با مأموریت آقای مطهری تهیه و تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس اضافه کرد: طبق ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال تقدیم آقای لاریجانی شده و وی باید کمیسیون‌های اصلی و فرعی آن را جهت رسیدگی تعیین کند که فکر می‌کنم کمیسیون‌های اصلی و فرعی آن احتمالاً اقتصادی و امنیت ملی تعیین شود، اما تصمیم‌گیری در این باره به‌عهده شخص رئیس مجلس است و بنده نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

وقف‌چی در تشریح روند رسیدگی به سؤال از رئیس‌جمهور طبق ماده 212 آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: رئیس‌جمهور می‌بایست نماینده‌ای در کمیسیون‌های اصلی و فرعی رسیدگی‌کننده به سؤال معرفی کند و محورهای سؤال نیز می‌بایست با حضور نماینده قانونی رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اگر نمایندگان سؤال‌کننده از رئیس‌جمهور درباره وضعیت مؤسسات اعتباری از توضیحات نماینده رئیس‌‌جمهور قانع نشوند، سؤال به جلسه علنی ارجاع می‌شود.

نماینده سؤال‌کننده از رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح سؤال از رئیس‌جمهور در جلسه علنی مطرح نیست و فعلاً در سطح کمیسیون‌های فرعی و اصلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع:‌تسنیم

کد خبر: 867899

وب گردی

وب گردی