ورود شماره شبا به سامانه سهام عدالت از مرز ۳۴.۵ میلیون نفر گذشت

مشاور سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: ورود شماره شبا به سامانه سهام عدالت از مرز ۳۴.۵ میلیون نفر گذشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان خصوصی سازی، سیدجعفر سبحانی گفت: ورود شماره شبا از سوی کسانی که مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند، از مرز ۳۴.۵ میلیون نفر گذشته است و افرادی که بعد از نصب ویرایش ۴ سامانه سهام عدالت که هفته گذشته به روزرسانی شد، صورت وضعیت دارایی های خود را مشاهده کرده اند، به ۴۰ میلیون نفر رسیده است.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: از یکم آبان ماه جاری، به مدت ۴ روز سامانه سهام عدالت به منظور بروزرسانی سیستم و تغییرات لازم از دسترس عموم مشمولان سهام عدالت خارج شد که با پایان این زمان، چند روزی است دوباره امکان ثبت شماره شبای بانکی و مشاهده صورت وضعیت دارایی مشمولان سهام عدالت در نسخه جدید سامانه این سهام فراهم شده است.

سبحانی ادامه داد: بر این اساس تمامی مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت شدگان این سهام می توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولان در سامانه سهام عدالت، از صورت وضعیت مربوطه آگاه شوند و در صورتی که تا کنون شماره شبای حساب بانکی خود را به این سامانه اعلام ننموده اند، اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود کنند.

او گفت: در سامانه سهام عدالت هر فرد می تواند از مشمول بودن یا عدم مشمولیت خود در طرح سهام عدالت اطلاع یابند.

سبحانی افزود: نکته دیگر این که هر چند ارزش روز یا واقعی سهام عدالت مشمولان به مراتب از ارزش اسمی آن بالاتر است و حدودا بیش از دو برابر برآورد می شود، اما در حال حاضر سهام عدالت امکان خرید و فروش نداشته و معامله آن فاقد اعتبار، ممنوع و بلااثر است. از سوی دیگر قالب و ساختار جداول وضعیت تخصیص سود و وضعیت واریز سود در صورتحساب دارایی مشمولان در نسخه جدید سامانه این سهام تعبیه و طراحی شده است که پس از شروع مراحل واریز سود مشمولان، گزارش تخصیص و واریز سود به شماره شبا بانکی تایید شده هر مشمول قابل مشاهده و چاپ یا پرینت خواهد بود.

401

کد خبر: 867926

وب گردی

وب گردی