در  رویداد بزرگ  اربعین مرزها شکسته  و دل ها به هم نزدیک می شود

یک کارشناس دینی گفت : پیاده روی اربعین از گذشته های دور برگزار می شود و یکی از مزیت ها و شاخصه های آن این است که در مسیر کربلا مردم به هم کمک می کنند و با اخلاص قدم بر می دارند و تشریک مساعی در این حرکت عظیم همدردی با حضرت زینب(س) و قافله اسرا است و دولت ها باید قدردان این مردم باشند چرا که استحکام پایه های دولت های اسلامی بر اساس محبت ابا عبدالله الحسین(ع)است.

حجت الاسلام نادر لاری در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به روایتی در مورد امام حسین (ع) می گوید:در روایت آمده است:"ان لقتل الحسین علیه السلام حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا" برای شهادت امام حسین (ع) حرارت و گرمایی در دل های مومنان وجود دارد که هرگز سرد و خاموش نمی شود.

این کارشناس دینی در مورد مردمی بودن پیاده روی اربعین می گوید: این تجمع دو موضوع را مطرح می کند یکی اینکه وجود ابا عبدالله الحسین(ع) یک سرمایه بزرگ است که هر شخص آزاده ای که نام حسین(ع) را می شنود شور و شعف در وجودش ایجاد می شود و امام صادق (ع) می فرمایند"وقتی خدا برای کسی خیری را بخواهد محبت حسین(ع) را در قلبش زیاد میکند.

این کارشناس دینی ادامه می دهد:پیاده روی اربعین از گذشته های دور برگزار می شود و یکی از مزیت ها و شاخصه های آن این است که در مسیر کربلا همه مردم به هم کمک می کنند و با اخلاص قدم بر می دارند و تشریک مساعی در این حرکت عظیم همدردی با حضرت زینب و قافله اسرا است.

وی می گوید: تاثیر این اجتماع بزرگ که متشکل از پیر و جوان ،مسلمان و مسیحی،یهودی و اهل تسنن ،ایرانی و غیر ایرانی است قطعا یکی از مواردی است که در سطح بین المللی در دل دشمنان اسلام رعب و وحشت ایجاد می کند و این تجمع میلیونی همواره لرزه بر اندام استکبار و اسرائیل می اندازد .

حجت الاسلام نادر لاری تاکید می کند : دولت ها ومجامع دولتی باید قدردان این مردم باشند چرا که استحکام پایه های دولت های اسلامی بر اساس محبت به ابا عبدالله(ع) است.

705

کد خبر: 867949

وب گردی

وب گردی