بازدید سرزده از مراکز بیمارستانی با دستور مدعی العموم/ عملکرد اورژانس‌ها و درمانگاه‌ها زیر ذره بین دادستانی اردبیل

دادستان اردبیل گفت: با هدف صیانت از حقوق عامه و نظارت بر روند اقدامات درمانی در مراکز بیمارستانی، اورژانس‌ها‌ و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها اکیپی متشکل از کارشناسان اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان به ریاست یکی از معاونین دادستان تشکیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار داشت: برای صیانت از حقوق عامه و نظارت بر روند اقدامات درمانی در مراکز بیمارستانی، اورژانس‌ها‌ و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها اکیپی متشکل از کارشناسان اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی استان تشکیل شده است که یکی از معاونین دادستان ریاست این اکیپ را برعهده دارد.


دادستان اردبیل افزود: اعضای این کارگروه که پزشک و متخصص نیز آن را همراهی می‌کند در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به صورت سرزده حضور پیدا می‌کنند و تمامی مواردی که لازمه یک مرکز درمانی است و باید انجام شود از قبیل پزشک آنکال، تجهیزات اورژانس، اقدامات درمانی و غیره را بررسی می‌کنند.


عتباتی گفت: چک لیست‌های مشخصی برای بازدید سرزده از مراکز درمانی تهیه شده که اعضای این کارگروه بر اساس آن کنترل می‌کنند و برخی از موارد را در هنگام بازدید از طریق مسئولین دانشگاه علوم پزشکی برطرف می‌کنند و در موارد دیگر نیز موضوع را دادستانی به عنوان مدعی‌العموم پیگیری می‌نماید.


وی اظهار کرد: تاکنون یک بار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان و مسئولین هیئت نظام پزشکی استان را جهت هماهنگی‌های لازم و ارائه راهکارهای مناسب به دادستانی دعوت شده اند که جلسه خوبی برگزار شده است و در ادامه نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم.


دادستان اردبیل تاکید کرد: بازدیدها به گونه ای است که در یک زمان اکیپی 10 نفره در اورژانس حاضر می‌شوند و موارد متعددی را از نظر کیفی و کمی همچون حضور یا عدم حضور پزشک و پرستار و تجهیزات پزشکی و غیره را مورد بررسی قرار می‌دهند.

705

کد خبر: 867960

وب گردی

وب گردی