برپایی نمایشگاه  عکس ۱۱۰ پیشکسوت اهل قلم

موسسه خانه کتاب به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب، گالری عکس یکصد و ده پیشکسوت اهل قلم و نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره های کتاب ایران (سال 1395) را در فرهنگسرای بهمن برپا می کند.

به گزارش ایسکانیوز از خانه کتاب، به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گالری عکس یکصد و ده پیشکسوت اهل قلم را در فرهنگسرای بهمن برگزار می کند.

پرتره یکصد و ده پیشکسوت اهل قلم توسط امید طاری‌فرد، عکاس تهیه شده اند و به همت موسسه خانه کتاب در کتابی تحت عنوان «یادگار ماندگار» ثبت شده اند؛ در این اثر عکس‌هایی از پیشکسوتان اهل قلم که در زمان تهیه آن در قید حیات بوده‌اند، همراه با چکیده ای از زندگینامه و معرفی آثار آنها ارائه شده است.

این مجموعه عکس‌ها تاکنون در موزه هنرهای معاصر فلسطین، مرکز همایش های کتابخانه ملی، نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن و پردیس سینمایی ملت در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته اند.

همچنین این موسسه همزمان در فرهنگسرای بهمن نمایشگاهی از کتاب های برگزیده جشنواره های کتاب ایران که در سال 1395 برگزار شده اند، برپا می کند. یادآور می شود آثاری که در این نمایشگاه عرضه خواهند شد پیش از این به کوشش موسسه خانه کتاب در کتابی با عنوان « کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران ۱۳۹۵» به دو زبان فارسی و انگلیسی معرفی شده اند.

بر اساس آمار و اطلاعاتی که در این اثر ارائه شده است، در سال 1395 در مجموع ۲۷ جشنواره یا جایزه کتاب در سه سطح منطقه‌ای (استانی)، ملی و بین‌المللی کتاب، در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است؛ در این جشنواره ها ۴۷۳ کتاب به عنوان اثر برگزیده یا شایسته تقدیر شناسایی و معرفی شده اند.
همچنین از ۲۷ جشنواره کتابی که در سال گذشته برگزار شده اند، ۳ جشنواره ویژه گروه سنی کودک و نوجوان بوده است. همچنین ۷ جشنواره و جایزه در گروه بزرگسالان در حوزه ادبیات برگزار شده است.

از میان این جشنواره ها می توان به «جایزه‌های کودکان و نوجوانان»، «سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران»، «بیست و سومین دوره جایزه کتاب سال دانشجویی»، «چهاردهمین دوره جایزه قلم زرین»، «یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر»، «نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد»،«جایزه شورای کتاب کودک»، «پنجمین دوره جایزه لاک‌پشت پرنده» و «سومین دوره جایزه کتاب سال سیستان و بلوچستان» اشاره کرد.

گالری عکس یکصد و ده پیشکسوت اهل قلم و نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره های کتاب ایران سال 1395، 20 تا 26 آبان ماه از ساعت ۱۰ تا 17 در فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان راه آهن، میدان بهمن برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 867983

وب گردی

وب گردی