باغداران حاضر به فروش محصولات‌‌شان به تعاونی روستایی نیستند

رئیس سازمان جهادکشاورزی با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت از صادرکننده‌های بخش کشاورزی، گفت: صادر کنندگان سیب می‌توانند در قبال یک کیلوگرم سیب درجه یک ، یک کیلوگرم موز با تعرفه پنج درصد وارد کنند.

به گزارش ایسکانیوز، کریم مهری ظهر امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه باغداران استان سیب‌های درجه یک و با کیفیت خوب را به فروش رسانده و یا در سردخانه‌های خصوصی ذخیره کرده‌اند، اظهار کرد: تا این لحظه به حد کافی سیب درجه یک در سردخانه‌های استان ذخیره شده است.

وی اعلام کرد: 520 هزار تن سیب از 33 هزار هکتار باغات سیب استان برداشت شده است که این میزان تولید نسبت به سال گذشته افزایش 40 الی 50 درصدی تولید این محصول را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه از 520 هزار تن سیب برداشت شده در آذربایجان‌شرقی، 130 هزار تن محصول درجه یک(25 درصد) ، 180 هزار تن محصول درجه دو(35 درصد) ، 104 هزار تن محصول درجه سه و صنعتی(20 درصد) و 20 درصد مابقی نیز در حدود 104 هزار تن به صورت بادریز می‌باشند، توضیح داد: قیمت سیب درجه یک دربازار استان 20000-18000ریال، درجه دو170000-130000 ریال و قیمت خرید تضمینی سیب درجه 3 طبق دستورالعمل دوهزار 889 ریال است که سازمان تعاون روستایی استان نسبت به دایر کردن مراکز خرید در شهرستان‌های مرند، مراغه، اهر، میانه و شبستر اقدام کرده است ولی با توجه به قیمت بالای سیب درجه 3 در بازار نسبت به قیمت خرید تضمینی باغداران رغبتی به فروش محصول به تعاونی روستایی را ندارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت از صادرکننده‌های بخش کشاورزی، گفت: صادرکنندگان سیب می‌توانند در قبال یک کیلوگرم سیب درجه یک، یک کیلوگرم موز با تعرفه پنج درصد وارد کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به لزوم استفاده از فناوری‌های جدید در تمام مراحل تولید تا عرضه به بازار در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

این گزارش می افزاید اظهارات کریم مهری در حالی است عبدالهی در گفتگو با تبریزبیدار از عدم خرید سیب های درجه 3 توسط تعاونی ها خبرداده بود.

902/900

کد خبر: 868008

وب گردی

وب گردی